Börja med hoppning

T

Tiggran

Jag undrar om man får tävla vilka klasser som helst även om man inte själv äger hästen? Jag har ingen egen häst men vill börja träna för att sedan kunna åka ut och tävla.
Vore tacksam för svar! :bow:

Sv: Börja med hoppning

Ja.. det är klart du får.. bara det är ok för hästägaren.. tävlar själv annans häst ;)

Aha. Va kul! Går det bra för er?
Tycker det verkar svårt att hitta nån att kunna tävla med men de e bara att fortsätta leta som gäller.

Ja det kan du =) Bara att ta den höjd som passar dig och hästen som du lånar bäst! Börja med lokala tävlingar bara =)
Lycka till! =D

Jaa.. det är väldigt roligt:D
Bara jag som rider honom så han är ju nästan som min egen när det gäller ridning och träning/tävling :D
Det går bara bra för oss.. Innan jag började rida honom kunde jag inget.. så vi är ju inte uppe i några jätteklasser direkt;) Ska snart debutera 110:D Han är 15.. så dte kommer förmodligen inte bli så mkt högre sen.. ev 120.. om allt går jättebra och så.. ;)
Vilken stad bor du i? Jag kan hjälpa dig att leta:D

Jag bor i Göteborg. Har sökt en del på equippa, men de e svårt att hitta nån som passar. Vore absolut tacksam för hjälp! (Jag har ridit i ca 19 år och är 160 lång o väger ca 52 kg.) :)

Det beror ju på vad du och ägaren kommer överens om, samt hur duktig du är på att rida (och såklart hur bra hästen är) :)

du får tävla vika klasser du vill om du e överens med ägaren o att du o hästen klarar den nivån

Fast till de högre klasserna (130 och uppåt är det va? Jag är inte så insatt i storhästhoppning men på ponny är det ju kval till MSV) måste man ju kvala genom att ta ett visst antal poäng/felfria ritter.
Men så högt kanske du inte ska hoppa till att börja med :p

Nej det är det inte tänkt. Eftersom jag bara tävlat klubbtävlingar förut... Några fler bra tips eller saker jag bör veta om?

fråga ägaren sen kör bara på =) lycka till

Tack så mycket! Det kan behövas... *ler*

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 323
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka