Börja med akademisk ridkonst, tips på övningar?

minponny

Trådstartare
Hej, jag tänkte börja med akademisk ridkonst med min häst. Tror det hade varit nyttigt för både henne och mig! Jag har läst på en hel del om det, men jag har inte hittat några konkreta övningar som man kan börja med från marken. Jag hittade info om hur man börja träna piaff men det är ju en bit kvar till det än, så nu vill jag ha reda på vilka övningar man börjar träningen med. Har ni några tips på övningar som jag kan börja med?
 
Sv: Börja med akademisk ridkonst, tips på övningar?

Försök hitta en bra tränare som hjälper er igång. Det kan bli tokigt om du försöker själv utan någon som guidar dig på vägen.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: Roxy
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
858
Senast: Kakis
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 675
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp