Börja löshoppa?

MsSleepalot

Trådstartare
Hur gammal bör hästen vara minst innan man börjar testa löshoppa? Vilken höjd är lämplig att börja med på en blivande d-ponny?:D
 
Sv: Börja löshoppa?

Jag har hört att unghästar inte ska hoppa högre än lika högt som deras framknän. Man kan nog börja rätt tidigt men man får inte göra det så ofta. Och försöka ta hänsyn till tillväxtperioder o så.
 
Sv: Börja löshoppa?

Ja tänkte bara testa lite lätt om han tyckte det var kul att hoppa:) Men då kan vi nog testa lite smått, kul:)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 173
Senast: MML
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp