Borde jag gå på hundträff eller inte gå?

H

Herbie

Hej allihopa!

Ville höra era tankar kring en sak.

Jag har funderat på att börja gå på hundträffar som ordnas där jag bor. Min hund har problem med hundmöten men det blir bättre med tiden. Tycker ni att jag borde gå på hundträffar eller inte gå på sådant?

Sv: Borde jag gå på hundträff eller inte gå?

Jag skulle gå.
Men då underrätta de andra om hundens problem, och sedan hålla mig i utkanten av gruppen. Ha hunden kopplad hela tiden, tills hen lär sig att koppla av. Som hen antagligen gör fortare än väntat, spec under en promenad ;)

Jag hade nog gått dit och provat i alla fall.. Beroende förstås på vad din hunds problem är, hur bra du har koll på situationen och hur stor risk det är att han "faller tillbaka" i den träning ni har gjort hittills.

Hur väl känner du de som anordnar och hur många väntas det bli? Har din hund träffat någon av hundarna som kommer att vara där tidigare?

Jag hade nog kontaktat arrangören först och berättat lite om hunden, kanske träffats några enstaka för träning innan, så att hunden inte blir helt ställd av så många hundar på samma ställe om han inte är van vid det.

Jag håller med. Klart du ska gå dit.
Kanske kan du ta med dig någon utan hund första gången som kan gå in i gruppen och förklara varför du håller dig i utkanten.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
992
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31