Borde jag betala licensen?

fejko

Trådstartare
Min tränare har tävlat min häst och jag vill att han ska fortsätta med detta eftersom hon varit knepig. Nu hör det till saken att han inte har löst någon egen licens i år. Jag betalar honom för tävling samt betalar startavgiften, borde jag även sponsra hans licens? Eller ska jag be någon annan tävla hästen?
En kompis tyckte att han får betalt, licensen får han fixa själv.
Min syrra tyckte jag skulle betala licensen eftersom jag vill att han ska tävla min häst.
Vad tycker ni?

Sv: Borde jag betala licensen?

Nog tycker jag han ska betala licensen själv.
För i annat fall så "ska han ju inte" tävla ngn annan än din häst känns det som.

Jag tycker nog som du. Jag betalar honom för ridningen och licensen får han fixa om han vill, annars frågar jag om någon annan som redan har licens vill tävla hästen.

PS: Jag tror att min syrra är lite för snäll ;)

jag tycker du ska betala för licensen. Han har ju antagligen inte löst licens just för att han inte har några direkta planer på att ut och tävla och därför borde ju du betala licensen om du vill att han ska tävla din häst. Dock kan han ju utnyttja det och valt att inte lösa licens för att du förhoppningvis ska betala den åt honom, vad vet jag och det är väl en "risk" man får ta i så fall.

Får han betalt så tycker jag att han kan betala licensen själv, men har du pratat med honom om det? Det är ju lite frågan vad du tycker att det är värt att just han tävlar hästen. Kanske du betalar del av licensen eller så.
Hade JAG fått belalt för att tävla en annan häst så hade jag stått för min egen licens, särskilt om det är en häst man kan ha lite framgångar med. Det är ju faktiskt värt något för honom att få tävla också.

jag tycker inte att du skall betala hans licens de e ju faktiskt ngt som e personligt och som han kan med föra till andra hästar och du står redan för tävlings kostnaden, annrs kan han ju använda den att tävla andra hästar me och då förlorar du bara pengar på det mer än om det e bara din häst han skulle tävla

men det är du som bestämmer e det bara en lokal licens eller den regionala/natoinella??

Dessutom är väl inte syster så insatt i hur "hästeriet funkar", och vad mkt det kostar att ta en häst till en tävling. ;)

Men om han kräver du ska betala licensen, betala bara lokal, för det räcker ju gott för dina behov! :devil:

starcraft skrev:
jag tycker du ska betala för licensen. Han har ju antagligen inte löst licens just för att han inte har några direkta planer på att ut och tävla och därför borde ju du betala licensen om du vill att han ska tävla din häst. Dock kan han ju utnyttja det och valt att inte lösa licens för att du förhoppningvis ska betala den åt honom, vad vet jag och det är väl en "risk" man får ta i så fall.

Om du har anlitat honom att tävla fram din häst, och han gör ett gott jobb, så tycker jag att det hör till att DU betalar hans licens/ såtillvida han inte har "20 hästar till som han tävlar" :devil:

Att byta ryttare på en svår häst för att tjäna några hundralappar låter som en dum tanke, risken finns ju att hästen går tillbaka till sitt gamla beteende igen.

Var glad att du funnit en bra ryttare som ger din häst en ärlig chans.
Han kan säkert höja värdet på hästen om han får tävla den upp i klasserna...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 090
Senast: super
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 715
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Pusseltråden
  • Att curla eller inte curla sina barn