TACK för ert stöd!
Jag gjorde som GotAsecret föreslog och ringde patientnämnden, men hen var inte på plats så jag ska återkomma imorgon.
@RedHyuuga Jag tror tyvärr att du missförstår mig. Jag tänker inte kommentera ditt uttalande om att "lite aga är bra", det har de andra redan svarat på så bra. Men problemet var inte att hon slog mig (det hände inte ofta), utan all psykisk terror. Och hade den här psykologen bara anmält det hade jag kanske sluppit undan en del, och mitt liv hade kunnat se helt annorlunda ut än vad det gör idag, för jag hade kanske inte varit så jävla trasig.
Jag hamnade på psykakuten i fredags och hade min första samtalstid nu i veckan med en terapeut/sköterska. Hon var den första (av många) som sa att med rätt stöd så kommer jag att reda ut det här, och en dag kommer jag inte att må så här länge. Den kommentaren betydde så himla mycket, och även om tråden går ut på att någon i vården har gjort fel, så vill jag bara ge ett stort till alla i vården som tar hand om oss som behöver det.
Det var som att någon tände ett ljus inom mig, och den känslan och vad det betyder är obeskrivlig.
Jag tror på att den lilla människan får upprättelse (mot myndigheter).
Jag tror att det är en av flera led i att gå vidare i sin livsprocess.
Lycka till i ditt liv.