Och kräver rejäl körkortsutbildning = vanligt körkortRäcker långt om man bara ändrar åldersgränsen till 18.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och kräver rejäl körkortsutbildning = vanligt körkortRäcker långt om man bara ändrar åldersgränsen till 18.
Jag kan nog tycka att någon typ av bil är motiverat från 16 års ålder.Då kan de väl lika gärna bara ta körkort för vanliga bilar i slutänden eller?
Då försvinner ju delar av problemet med dem rakt av.
(i alla fall om det tex skulle leda till att de höll hastigheterna och var försiktiga med cyklande barn också)
Jag menar de är ju ändå ute i trafiken så...
Men då skulle de ju bara få åka inne i stan, om ens det? De skulle inte kunna ta sig fram på landsbygden där största behovet för tonåringarna finns.Eller varför inte 50 km/h eller 30 km/h, eftersom de ändå inte får gå snabbare än 30. Jag förstår inte hur det på något vis är rimligt att a-traktorer på 80/90/100-vägar och bestämmelsen om att man inte utan giltigt skäl får köra onödigt långsamt är förenliga.
Då försvinner ju hela poängen.Räcker långt om man bara ändrar åldersgränsen till 18.
Jag har inte skrivit något om att ge fler oberoende, bara att man inte kan utgå ifrån att den som kör mopedbil varken är vuxen eller är utan körkort.Vuxna har ju bättre omböme än 15-åringar och de med körkort på bil har ju också adekvat utbildning, det är en stor skillnad.
Men de medicinska kraven är desamma.
Så att det skulle ge fler möjlighet att vara oberoende av den anledningen stämmer ju inte.
Jag gillar inte EPA, var har jag skrivit det?Cyklisterna gör nära noll koldioxidavtryck och påverkar folkhälsan positivt.
Och jag måste säga att jag aldrig har problem med dem heller. Du som gillar Epa kan väl inte tycka att en klunga cyklister i 30-50 är svårare att köra om än en Epa i 30-50.
Idag kan man konvertera om personbil till a-traktor me nått chip va ja fattat det som (dvs inte alls bygga om som man gjorde förr), ska även gå å göra om till personbil igen men ej säkert det går. Dessa typer av a-traktorer har blossat upp och de som jag reagerat att de är värda mer än om de varit personbilar. Borde eg varit tvärtom i och med begränsningar, men men.Fast det kostar ju att göra om en personbil till EPA, så självklart kostar den mer än personbilen i sig.
Jättevanligt med långsamt gående fordon på 2-1 vägar, värdelöst när det är en filigt. Tänker man om blåljus kommer uppe på det också är det verkligen inte bra. Är inget fan av den typen av vägar pga det.Jag förstår inte hur det kan vara lagligt att köra en sådan "moped" bil på en 80väg, vi snackar en sådan med stängsel i mitten och sedan växlar mellan enkel och dubbelsidig, va med om detta igår, hade lastbilar och många arga bilförare bakom som blinkade och hällde på, jag håller alltid avstånd till moped bilar och kör ordentligt, men man ser ju hur andra folk i trafiken beter sig. Det gick inte köra om på stora sträckor och folk blir helt galna. Jag väntade tills vägen blev dubbelsidig med att köra om, men tänker att det ändå inte borda vara lagligt att framföra fordon på väg vart dom inte kan hålla minsta hastigheten, här snackar jag inte vanlig landsväg men som är beskrivit ovan, det verkar ju livsfarligt. Ser även ofta folk som gör helt sinnessjuka omkörningar när dessa är på vägen, som om dom har så himla bråttom Det är så äckligt att se.
men exakt, jag tycker inte det borda vara lagligt, eftersom man vill minska olyckor i trafiken så hade det ju hjälpt att göra så epa traktorer etc inte får köra på såna sträckor.Jättevanligt med långsamt gående fordon på 2-1 vägar, värdelöst när det är en filigt. Tänker man om blåljus kommer uppe på det också är det verkligen inte bra. Är inget fan av den typen av vägar pga det.
Vid blåljusutryckning finns det plats att passera om det inte är brandbilar och stora ambulanser, det förutsätter dock att man håller ordentligt till sidan och stannar så de kan köra om. Var en kille för flera år sedan som fälldes i tingsrätten för fortkörning av just den anledningen, han gasade på istället ca 1 km för att komma fram där det blev tvåfiligt.Jättevanligt med långsamt gående fordon på 2-1 vägar, värdelöst när det är en filigt. Tänker man om blåljus kommer uppe på det också är det verkligen inte bra. Är inget fan av den typen av vägar pga det.
Idag kan man konvertera om personbil till a-traktor me nått chip va ja fattat det som (dvs inte alls bygga om som man gjorde förr), ska även gå å göra om till personbil igen men ej säkert det går. Dessa typer av a-traktorer har blossat upp och de som jag reagerat att de är värda mer än om de varit personbilar. Borde eg varit tvärtom i och med begränsningar, men men.
Är väl som me allt annat marknaden som styr å så länge någon betalar så säljs det.
Jag har inga planer på att skaffa en själv men blir indragen i tankegångar osv när killen är inne i den världen och snurrar å vi delar en del tankar kring det.
Exakt, de får inte köra på motorvägen, där det är 90 km/h, men på "lilla" vägen mellan byn och stan, där det är 100 km/h, där får de köra, för det är inte motorväg eller motortrafikled. Det är därför jag tycker att det borde ändras till att de inte får köra där hastighetsbegränsningen är högre än 80 km/h. (Eller kanske tom 70 km/h.)
Det gör inte folk här, aldrig sett blåljusen köra om här på enfiligt även om det bara är personbilar före.Vid blåljusutryckning finns det plats att passera om det inte är brandbilar och stora ambulanser, det förutsätter dock att man håller ordentligt till sidan och stannar så de kan köra om. Var en kille för flera år sedan som fälldes i tingsrätten för fortkörning av just den anledningen, han gasade på istället ca 1 km för att komma fram där det blev tvåfiligt.
Det är väl för att de som kör personbilen inte stannar så de kan passera?Det gör inte folk här, aldrig sett blåljusen köra om här på enfiligt även om det bara är personbilar före.
Nja det är inte så enkelt så det kostar en del att göra om, +tid för arbetet, men sura pengar faktiskt för ngt som ungdomarna bara har ett par år tills de tar riktigt körkort.Idag kan man konvertera om personbil till a-traktor me nått chip va ja fattat det som (dvs inte alls bygga om som man gjorde förr), ska även gå å göra om till personbil igen men ej säkert det går. Dessa typer av a-traktorer har blossat upp och de som jag reagerat att de är värda mer än om de varit personbilar. Borde eg varit tvärtom i och med begränsningar, men men.
Är väl som me allt annat marknaden som styr å så länge någon betalar så säljs det.
Jag har inga planer på att skaffa en själv men blir indragen i tankegångar osv när killen är inne i den världen och snurrar å vi delar en del tankar kring det.
Det är poängen.Då försvinner ju hela poängen.