Helt vansinnigt beteende!!!Ja, jag vet inte om du läst det inlägget jag skrev här för ett tag sen när jag körde A-traktorn. Den kom en större jeep precis bakom oss, la sig så nära att jag trodde vi skulle bli knuffade av vägen samt vråltutade konstant. Jag låg så nära kanten jag kunde, så det fanns gott om plats att köra om. Jag blev så förbannad att jag la mig i mitten och blockade vägen tills han slutade vråltuta. Snopen chaufför när han sedan körde om då han såg att det var en vuxen som körde. Hade jag tänkt på det så hade jag bett min son filma beteendet och regnumret. Men just där och då satt jag med en stressad tonåring som trodde att vi skulle bli påkörda. Nu var det jag som körde som tur var, men hur kan man bete sig såhär mot unga människor?
Att själv ha kört A-traktorn flertal gånger har gjort mig rädd för andra bilister, och jag hamnar som sagt ofta i såna diskussioner då jag själv upplevt hur A-traktorn behandlas i trafiken. Det har också lett till att min son endast kör A-traktorn mellan vår gård och närmaste buss (ca 1 mil ifrån oss), så han går hellre upp väldigt tidigt för att ta bussen istället när han ska till stan för att ha sovmorgon och ta A-traktorn till stan. Just för att han är rädd att samma sak ska hända igen.
Jag förstår din son! Så obehagligt!