Då måste jag köra ifatt dem, ligga efter och flyga över övergångsställen och fartgupp, ta upp kameran och fota registreringsnumret när jag kör och fånga min mätare -som visar för fort, samtidigt (man får inte hantera mobilen när man kör). Försökte memorera det sista senast genom att köra efter en bit, det var två i rad, men jag insåg sedan när jag kom hem att vad ska jag säga, vad har jag för bevis nu?).
En gång körde jag efter en och stannade bakom när han stannat hos någons mamma och sa att jag ville att han skulle hålla hastigheterna för mitt barn cyklar där. Han bara tittade med sina stora rådjursögon på mig och sa att hans bil inte gick snabbare än 30 och hans flickvän som bodde där sa att han inte bodde där och att han minsann inte brukade köra in där, eller för snabbt och såg oskyldigt gråtfärdig ut. Så jag ryckte på axlarna och gick innan en arg förälder skulle komma ut och skrika åt mig.
Det får vara så bara. Men jag tänker inte sluta vara irriterad och helt ärligt visst kan jag köra för snabbt, men jag är inte rallyförare utan lite försiktig så jag har ingen lust att försöka följa efter dem regelmässigt. (första gången försökte jag verkligen men den kom upp i nära 60 rakt genom rondeller och allt (där var det dock 50) och äh bara äh man såg ju bara triangeln i fjärran. Helt ärligt säger det igen inte ens arga äldre män kör på så jämn hastighet utan att sakta inför korsningar och rondeller o öka på raksträckor.)