Boots vid tapppsko

Lumos_Nox

Trådstartare
Hästen har trampat av sig en sko och pga bortrest ord. hovslagare och väldigt uppbpkad reserv får vi vänta en vecka.
Funkar det med en sån barfotaboots under tiden? Tänkte på grepp, slitage och nivåskillnad? Hon går just nu med broddskor.
Tack

Det funkar bra, men utsätt inte hästen för hård träning. Att skritta ut tex går utmärkt. Tänk på att bootsen också behöver broddas om det är isigt, Best grip är de bästa.

Har haft Cavallo Simple i många år för just sådana tillfällen o föredrar fortfarande dem i hagen de dagar hästen behöver nu när han är helt barfota.

Fungerar väl alldeles utmärkt :) önskar jag tänkt på det när jag hade skodda hästar, mina är barfota nu. Finns ju enkla smidiga boots man kan köpa styckvis också om man bara behöver en :)

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
733
Senast: Miingla
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: Miingla
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025