boots problem

L

Linnzan

Jag har ett problem men alla ropingboots jag testat. Jag har storlek 41-42:o men smala fötter... så alla boots käns som båtar. Nu har jag ju inte provat alla världens boots men man ger ju upp hoppet efter att hela tiden gå på en nit. Men jag kan ju då inte vara ensam om att ha smala fötter i storlek 41-42???? Kan det vara så att det finns någon som har samma probelm???? Vad har ni för boots:)????

Sv: boots problem

I Sverige tar importörerna mest in standardstorlekar, vilket gör det svårt att hitta boots som passar om man inte har ”normala” fötter. Men visst finns det boots för alla.
Kolla speciellt efter damstorlekar med bredden A. A = Smal, B eller M = Normal och C eller W = Bred. För herrstorlekar brukar det vara B = Smal, D eller M = Normal, EW, EW eller W = Bred och EEE eller EEEE = Extra bred. Storlek 41-42 dam brukar motsvara 10-11 US.

I Sverige tar importörerna mest in standardstorlekar, vilket gör det svårt att hitta boots som passar om man inte har ”normala” fötter. Men visst finns det boots för alla.
Kolla speciellt efter damstorlekar med bredden A. A = Smal, B eller M = Normal och C eller W = Bred. För herrstorlekar brukar det vara B = Smal, D eller M = Normal, EW, EW eller W = Bred och EEE eller EEEE = Extra bred. Storlek 41-42 dam brukar motsvara 10-11 US.
men blir de inte smala i skaften med då???

Jag har dock inga ropingboots, men ett par ranch/workboots från tumbleweed. De är smala runt fötterna och sitter väl på.

har du kanske en liten bild på dom som man skulle kunna få se???????????:)

Sambon har ett par Twisted X som jag köpte till honom i födelsedagspresent, och dom har skitsnygga smalare tjejmodeller *vill ha*

Annars har jag ofta vanliga roperboots och även bla ett par Justin i för stor storlek (jag har 38 men också väldigt smala fötter), dom är ganska smala!

Om du pallar snöra kan du ju kolla i lacers, de kan ibland vara lite smalare och "kvinnligare" tycker jag.

/Wranglan, som har ungefär 18000 boots och lacers i samlingen :cool:

Såhär ser de ut.

62936.jpg

På de modeller där jag provat olika bredder i samma storlek, har inte skaftens vidd varierat.
Men det beror ju givetvis på tillverkare och modell. I övrigt gäller för boots som för sadlar: prova!

På de modeller där jag provat olika bredder i samma storlek, har inte skaftens vidd varierat.
Men det beror ju givetvis på tillverkare och modell. I övrigt gäller för boots som för sadlar: prova!
Ja visst är det så... men man blir ju så trött på att få skicka tillbaka dom hela tiden...:cry:

Sambon har ett par Twisted X som jag köpte till honom i födelsedagspresent, och dom har skitsnygga smalare tjejmodeller *vill ha*

Annars har jag ofta vanliga roperboots och även bla ett par Justin i för stor storlek (jag har 38 men också väldigt smala fötter), dom är ganska smala!

Om du pallar snöra kan du ju kolla i lacers, de kan ibland vara lite smalare och "kvinnligare" tycker jag.

/Wranglan, som har ungefär 18000 boots och lacers i samlingen :cool:

inga snören här inte.. det är för tanter hehe... nä då.. jag gillar dom inte bara. Men jag vill ju ha Justin boots.. vad har du för modell om man får fråga. Jag vill ju ha AQHA bootsen.... men det verkar ju inte vara så lätt att få tag på dom. Skulle nog skita i om dom var breda om jag kunde köpa dom :rofl:

inga snören här inte.. det är för tanter hehe... nä då.. jag gillar dom inte bara. Men jag vill ju ha Justin boots.. vad har du för modell om man får fråga. Jag vill ju ha AQHA bootsen.... men det verkar ju inte vara så lätt att få tag på dom. Skulle nog skita i om dom var breda om jag kunde köpa dom :rofl:

har wrangler missat ett svar???:confused:

Prova att fylla dom med silikongummi, sen smörjer du in fötterna med vaselin , steppa i bootsen, o efter en halv timme så har du sugpassning på dojorna. Man få int´va blöt int´!:D

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
734
Senast: Miingla
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 065
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 460
Senast: Buongusto
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 903
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12