Boots problem!

M

Mariqa

Har ett litet problem med min lilla pålle, han stryker sig väldigt mycket med bakdelen (har strykkappor), speciellt hovarna skrapas mot varandra. I försök att slippa det så har jag börjat att använda gummiboots. jag har fått klippa av dom för att dom har varit för långa så att han har fått stora sår av dom under ballarna, men nu har han börjat få sår på sidorna oxå. Jag har läst att gummiboots precis som gummibett när dom blir lite äldre och spröda kan börja skava. Jag tycker inte dom känns spruckna, men dom är ju några år gamla.
Ok, till min fråga. Jag känner att jag vill ha boots på honom, men finns det någon annan sorts boots som är bättre? har sett en massa i syntet läder etc, men vet inget om dom, eller ska jag prova köpa ett par nya gummiboots? (är dock inte så på det då det känns som om det bara kommer att bli lika dant igen då det är svårt att hitta några som passar honom utan att man måste klippa och trixa med dom)
Nån som kan/vill hjälpa mig i den här djungeln? :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 038
Senast: Gnist
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 896
Senast: em-pirre
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 407
Senast: kryddan
·
Hoppning Jag är lite förvirrad så jag måste höra med er, som tur nog vet allt. :D Jag fick påpassning av en funktionär på tävlingen senast ang...
Svar
9
· Visningar
6 317
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross