Bomvidder Kieffer

mollyphlox

Trådstartare
Har försökt googla och letat i gamla trådar, men hittar inte det svar jag söker..

Jag har en Kieffer Lech Profi dressyrsadel som jag hade till min förra häst, ett halvblod. Hästen blev såld i våras, men sadeln blev kvar och passar inte till nuvarande hästen utan jag har tänkt sälja sadeln. Är det nån som har bra koll på Kieffer och deras bomvidder? Vilken nummer har en sadel som är smal (narrow), normal, normal mot vid (MW) eller vid (W)? Min sadel har märkningen 3 på vidden, tycker själv den verkar vara normal.. Den är årsmodell 2005 så den går ju att värma om förstås.

Vad jag har fått lära mig så levereras alla Kieffer i normal bomvidd och 3 är storleken på sätet.

Vad jag har fått lära mig så levereras alla Kieffer i normal bomvidd och 3 är storleken på sätet.
Har kollat och först kommer sadelns serienummer (som börjar med 05 då den är tillverkad 2005), sen till höger om det finns 3:an som borde motsvara bomvidden då jag googlat och kollat på andra sadlar av samma märke, har till exempel sett nr 5 på en sadel som verkade vara bredare. På en egen rad under finns en etta som motsvarar sätet (1=17 tum), det fick jag fram via Kieffers hemsida.

Mitt halvblod var inte sådär hiskeligt bred så därför uppskattar jag att den är normal i vidd, men hade ju underlättat att veta säkert när jag vill sälja den :)

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet hur mycket man egentligen kan fylla ut en för vid sadel med en mattespadd med alla ilägg i? En storlek eller mer? Är det...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: Oknytt
·
Utrustning God kväll! Jag "råkade" precis köpa mig en Piab Redline dressyrsadel eftersom jag tidigare haft hoppmodellen och gillade den väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 063
Utrustning Har googlat i en timme nu men hittar inget svar på min fundering! Hade ut en sadelutprovare igår, och vi kom fram till att min häst ska...
Svar
3
· Visningar
5 026
Senast: mooi
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 464
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025