• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kissan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 232
K

Kissan

En dum fråga kanske, men jag har ingen tillgång till en gradskiva just nu... Min häst mäter 35 cm, någon som vet ungefär hur bred han är i grader då?
Tacksam för svar!

Sv: Bomvidd?

Vadå 35 cm? Från var till vad? Nä, det är ju graderna du vill åt och då måste du mäta vinkeln.

när jag mäter med flexicurve så kan jag ju få ut vinkel eftersom det bildar en liksidig triangel (ungefär iaf), hypotinusan blir då 35 cm... Man kanske inte kan göra så? Hur gör jag i annat fall?

Det beror ju på hur långt ner vid sidan om manken du mäter.

Men du kan ju lätt göra en egen gradskiva. Rita en cirkel och dela in i mindre och mindre bitar så får du ett ungefärligt hum.

Nej du kan inte räkna så. Gradskivor brukar finnas i de flesta mataffärer vid block och liknande. Köp en istället så får du rätt vinkel.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
634
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka