Bomvidd på County + mjuka boots

Sv: Bomvidd på County + mjuka boots

Jag brukar ha hela gummiboots på min häst och det fungerar fin fint, trots megaleriga hagar. Neoprenboots och andra tygliknande boots går fetbort, de får han skav av när det blir lerigt och karleden mår inte så bra av att ha de blöta bootsen liggandes mot sig hela tiden.

Nu måste jag tyvärr köra på gummiboots med kardborre, trots att jag egentligen tycker att de är kassa! :crazy: köpte från horze sist, så jag fick lite roliga färger.. :) Men annars är hela boots klart bäst, både till hagen och ridning i typ djupsnö! (fast du kanske inte får så mkt snö?;) )

Jo, när jag köpte min så var det specialbeställning på fit 5... :mad:
Jag borde ju veta eftersom jag just specialbeställde för att få det jag ville ha.
Som jag skrev ovan så kanske det har ändrat sig nu för det var några år sedan men du behöver inte berätta för mig att min sadel inte var en specialbeställnig för det vet jag nog bäst själv. :angel:

Som jag skrev: Isf var det en specialbeställning hos butiken, men fit 5 är med i standardsortimentet och har funnits "i några år"....

Nä inte ett dugg enligt mig! De är kanonbra o de enda som både håller och sitter kvar på min häst. Men nu fick jag inte ha sådana så då blev det såna med kardborre i år. Lär väl få köpa nya hela tiden men!

Man vänder dom ut och in och drar dem sen över hoven! :angel: så hamnar dom rätt väg när de är på!!

O för att göra det lite enklare o bättre så kan man klippa bort den översta kanten. Det måste jag alltid göra, dels för att de i princip inte går att få på annars o för att han får skav av den. Annars är dom prima ballerina! :D

Min kompis har ett par gummiboots med karborre som hon säger är helt :love: har tänkt köpa såna sen. De är köpta på en travshop, men jag vet inte märket. Kan fråga henne om hon vet.
Annars har jag aldrig stött på några bra gummiboots MED kardborre.
Däremot hela gummiboots. Sist jag handlade ett par var 2004/2005 och de är hela än. på www.ridsportshopen.com jag har de knallgröna och knallblåa ;)

Liknande trådar

Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 337
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 047
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård