Bomvidd på County + mjuka boots

Victovie

Trådstartare
Har nu äntligen hittat en sadel som ligger bra på Tiramisu! När vi skulle kolla bomvidden på sadeln så stod där en 4:a, är det bomvidden och vad innebär en 4:a? Smal, normal, normal mot vid, vid?

Och så kikar jag efter boots som har rätt mjuka kanter så det är så liten risk som möjligt för skav :bump:. Hästen som ska ha dom har ganska så lätt för att få skav och kommer behöva dom en del i hagen i allehanda väder:p. Några förslag?

Sv: Bomvidd på County + mjuka boots

Okej! Har tyvärr inte koll på graderna ännu, måste lära mig snart... :bump:

Countys Fit 4 är vid.
Har dock inte fått kläm på om det är deras vidaste eller om det finns en Fit 5 också...

Tror faktiskt inte att jag har sett County i no 5,utan 4 är nog deras vidaste! Dock vet jag att det varierar från sadel till sadel i detta märke som för övrigt är riktigt sköna att rida i!

ja dom lär bli snygga efter några dagar i en leriga hage...... :p

rekommenderar globus boots! billiga, skyddar bra och rätt så hållbara. garanterat inget skav, min häst har dom från höst till vår...

sadeln har jag igen aning om men ang boootsen..så fick min skavkänsliga häst INTE skav av gummibootsen trots att han hade de i hagen 9 timmar om dagen...men däremot de i *tyg* (vad tusan heter mnaterialet?) gick fetbort att ha i hagen hos oss eftersom det blir så lerigt...

Med gummibootsen försvan lixom leran av sig själv när han plöjde genom vattenpölar och dylikt

Jag fick iaf specialbeställa när jag skulle ha en i fit 5, kanske har ändrats? Det är några år sedan.
Grejen var mest att få fram budskapet att det finns i fit 5.

Jo, när jag köpte min så var det specialbeställning på fit 5... :mad:
Jag borde ju veta eftersom jag just specialbeställde för att få det jag ville ha.
Som jag skrev ovan så kanske det har ändrat sig nu för det var några år sedan men du behöver inte berätta för mig att min sadel inte var en specialbeställnig för det vet jag nog bäst själv. :angel:

Ja de ser härliga ut:d, synd bara att hagarna inte är så idylliska för dom :p.

Okej, är egentligen inte så förtjust i dom, kardborren sticker ut så mkt när man satt på den (M för liten, L sticker för mkt), den snurrar o så trampar hon på kardborren...:(

Okej! Var hittade du dom? Något märke? :bump:
Har bara haft från gummiboots från Börjes o de har funbkat bra så länge de hållt, men tyvärr ger de sig fort :angel:
Kan det vara neopren du tänker på?

Liknande trådar

Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 337
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 047
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård