Bomull i öronen?

Arwyn

Trådstartare
Får man ha det på hästen i dressyr? Hittar inget i TR, fast jag kanske är dålig på att leta... :o

Sv: Bomull i öronen?

TR III

Mom 223
Sadling. Sadeln skall vara av engelsk typ, försedd med stigläder, stigbyglar och sadelgjord. Vojlock av tyg, läder eller skinn och dämpande mellanlägg är tillåtet. Mellanlägg för placeras mellan sadeln och vojlock eller under vojlock. Dämpande sitsinlägg är ej tillåtet. Förgjord, sdelgjordstunnel och säkerhetshantag är tillåtet.

"P" Förutom ovanstående är även förbygel, brösta och svansrem tillåtet.

All övrig utrustning ej nämnd ovan är förbjuden och dess användande leder till uteslutning ur klass/klasser.

Mom 224
All dekoration av hästen/ponnyn med föremål som rosetter, blommor, etc är förbjuden. Flätning av man och svans och mönsterrykt på bakdelen är tillåtet. Lössvans är förbjuden.

Jag skkulle tolka allt i TR (då även mom 222, men det orkade jag inte skriva) som att det inte var tillåtet.

nej. det är inte tillåtet.

precis som trazel skriver gäller att
"All övrig utrustning ej nämnd ovan är förbjuden och dess användande leder till uteslutning ur klass/klasser"

och bomull är ej nämnt = ej tillåtet

det beror på hur långt du trycker ner dom. :angel:

Skämt åsido, som de andra sagt; det är inte tillåtet.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
535
Senast: Mli
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
419
Senast: Blyger
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 300
Senast: LinnK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar