domino

Trådstartare
Efter ha sett en hel del bilder här på buke så har jag förstått att många har bommar o hinderstöd hemma... Jag undrar hur/vart ni har fått tag på dom eller om ni gjort dom själva :confused:

Hinderstöd fick vi av min gamla tränare. Bomar, grindar och plank har vi gjort själva. Det är inte så svårt, bara man har tillgång till material.

Jag har plastbommar och cavaletter från Safety System som jag köpt på Lantmännen. De var rätt dyra (men några fick jag i julklapp), men jag hoppas att de håller länge. Bommarna är ju plastöverdragna och behöver inte målas, de klarar att ligga ute året runt. Perfekt för mig som är lat och slarvig!

Hinderstöden i vårat stall kommer från safety system och bommarna är 3,5 m grindstolp från granngården. Vi har sågat av spetsen och målat dom. De var ju redan tryckimpregnerade! Fungerar kalasbra! Sen ska vi fixa plank och grindar. Det är ju jättelätt att snickra ihop själv.

//Alice

Hur gör ni hinderstöden? Du har ingen "ritning" att dela med dig av? ;) :idea: Skulle vara kul att göra egna! Plank är ju superenkelt ju..

Tyvärr ingen ritning men jag kan göra ett försök att förklara ;)
10*10 brädor rakt upp ( :smirk:) och ett kryss under. Det sticker ut 40cm fot på var sida, kryssen sitter ihop genom att vi karvat ut halva fotbrädan 10 cm i mitten och satt ihop dom så dom är i jämhöjd (där blev det krångligt)
Sen har vi bara spikat och satt på vinkeljärn.
De är inte helt färdiga än, jag ska borra hål för bomhållarna och idag ska vi fräsa till mina fyrkantiga bommar till åttakantiga :banana: (mkt praktiskt att ha tillgång till byggarbetare på gården när man gör sånt här!)

Vi har köpt, inte världens bästa, men det duger för oss där hemma (Vi tränar upp på klubben, där det finns mkt fler bommar, men hemma hra vi 10 hinderstöd och 15 bommar ).
500 kr per box blev det ungefär, i ett stall med 9 boxar.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
720
Senast: fio
·
Kropp & Själ Jag har fått brutal tandvärk. Tanden har varit lite öm ett tag men har inte gjort ont. Jag pressar tänderna på nätterna och har förstått...
Svar
8
· Visningar
533
Senast: Badger
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 211
Senast: Lillefrun
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 411
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka