Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Efter ha sett en hel del bilder här på buke så har jag förstått att många har bommar o hinderstöd hemma... Jag undrar hur/vart ni har fått tag på dom eller om ni gjort dom själva
Jag har plastbommar och cavaletter från Safety System som jag köpt på Lantmännen. De var rätt dyra (men några fick jag i julklapp), men jag hoppas att de håller länge. Bommarna är ju plastöverdragna och behöver inte målas, de klarar att ligga ute året runt. Perfekt för mig som är lat och slarvig!
Hinderstöden i vårat stall kommer från safety system och bommarna är 3,5 m grindstolp från granngården. Vi har sågat av spetsen och målat dom. De var ju redan tryckimpregnerade! Fungerar kalasbra! Sen ska vi fixa plank och grindar. Det är ju jättelätt att snickra ihop själv.
Tyvärr ingen ritning men jag kan göra ett försök att förklara
10*10 brädor rakt upp ( :smirk och ett kryss under. Det sticker ut 40cm fot på var sida, kryssen sitter ihop genom att vi karvat ut halva fotbrädan 10 cm i mitten och satt ihop dom så dom är i jämhöjd (där blev det krångligt)
Sen har vi bara spikat och satt på vinkeljärn.
De är inte helt färdiga än, jag ska borra hål för bomhållarna och idag ska vi fräsa till mina fyrkantiga bommar till åttakantiga (mkt praktiskt att ha tillgång till byggarbetare på gården när man gör sånt här!)
Vi har köpt, inte världens bästa, men det duger för oss där hemma (Vi tränar upp på klubben, där det finns mkt fler bommar, men hemma hra vi 10 hinderstöd och 15 bommar ).
500 kr per box blev det ungefär, i ett stall med 9 boxar.
Kropp & Själ
Jag har fått brutal tandvärk. Tanden har varit lite öm ett tag men har inte gjort ont. Jag pressar tänderna på nätterna och har förstått...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.