Bomlöst???

Hera

Trådstartare
Jag har funderingar på att köpa en bomlös sadel....jag har inte haft sådant förut.

Vad ska man tänka på?
Provas den ut som en vanlig engelsk sadel? (det ryktas ju att bomlösa sadlar passar på alla hästar)

Jag rider mkt i skogen och tränar helst där oxå. Sen rider jag på banan oxå och tävlar en del dressyr. Vilken modell kan vara lämplig?
Jag har antagligen 4 ridbara hästar till hösten, varav två är unghästar under inridning, halvblod.

tänkte kombinera min engelska dressyrsadel med den bomlösa. Använda den engelska sadeln vid träning o tävling....

funderar o funderar....

Sv: Bomlöst???

Det beror ju på vad för sadel du vill ha... Det finns ju såna som liknar engelska sadlar mer eller mindre. Jag har haft mina bomlösa på alla mina pållar. Går lysande.

Mja jag kan ju iget om bomlöst.....
Men man får inte tävla dressyr i dem...

Finns en ny bomlös som ser precis ut som en engelsk. Den borde man visst få tävla i då det står i tr att sadeln ska vara i engelskt utförande.

Ja den får man nog tävla dresssyr i.

Men jag är lite mer intresserad av de andr bomlösa.

Jag rekommenderar Flexion eller Diddi Special, fast om du har "stora bruna" hästar så får du nog köpa ett underlägg till också som lyfter sadeln från ryggrad och manke. Det är bra, stabila sadlar som är ganska dressyrliknande. Flexion finns just nu inte att köpa ny, vad jag kan förstå, men det kommer nog igen. Är någon rättsprocess på G.

skuggi skrev:
Jag rekommenderar Flexion eller Diddi Special, fast om du har "stora bruna" hästar så får du nog köpa ett underlägg till också som lyfter sadeln från ryggrad och manke. Det är bra, stabila sadlar som är ganska dressyrliknande. Flexion finns just nu inte att köpa ny, vad jag kan förstå, men det kommer nog igen. Är någon rättsprocess på G.

Flexionen har "utgått" pga rättsaken men Phoenix finns i handel istället. Finns att köpa nu.... :)

*lånar*

Nån som har en sådan Fhoenix?
Måste säga att det var den snyggaste bomlösa jag har sett hittils.
Hur köper man en sådan? Går det enbart genom nätet?
Har inte hunnit kika igenom sidan ordentligt så det kanske står...?

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 021
Senast: super
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama