E
eiwo
Hade equiterapeuten ute nu i dag, och hon dömde ut min sadel. Egentligen passade den, men han fick ändå ont av den på något konstigt sätt så jag fick inse att det var dags att leta ny sadel, igen. Jag har funderat på en bomlös sadel en tid, men aldrig riktigt kommit till skott med den saken. Så nu undrar jag, vilken sadel tror ni att jag ska satsa på? Jag vill gärna ha någon som är ganska stabil, alltså inte som Hööks bomlösa. Den får gärna ha ett lite uppbyggt säte då hästen är väldigt bred och jag är lite ovig Hästen har som sagt breeeed (ca 125 grader) och platt rygg, ryggen är även ganska kort. Smärtgränsen för priset är runt sex tusen, lite beroende för vad jag får för den gamla sadeln.
Och så till padden Vad ska jag ha för pad? Vilken är bäst? Finns det paddar man kan ta loss iläggen ifrån? (Så att man kan sy egna 'shabrak' tänkte jag). Vilken rekomenderar ni?
Och en fråga till, vad har man för stigläder till en bomlös? Vanliga? Varnliga stigbyglar också?
(Om ni vill kan jag försöka få fram lite bilder på hans rygg?)
Och så till padden Vad ska jag ha för pad? Vilken är bäst? Finns det paddar man kan ta loss iläggen ifrån? (Så att man kan sy egna 'shabrak' tänkte jag). Vilken rekomenderar ni?
Och en fråga till, vad har man för stigläder till en bomlös? Vanliga? Varnliga stigbyglar också?
(Om ni vill kan jag försöka få fram lite bilder på hans rygg?)