bomlös sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

marie ireholt

Måste ha en ny sadel till min welsh. Har letat efter en western sadel till henne men hittar ingen till henne. Nu funderar jag på en bomlös sadel till henne. Jag har aldrig suttit i en sån så jag skulle vilja höra vad ni tycker som använder er av bomlösa sadlar. Både bra och dåliga erfarenheter.

Sv: bomlös sadel?

sök på bomlös, finns maaaaassor med trådar om för å nackdelar :)

Sv: bomlös sadel?

jag har haft jätte svårt att hitta sadel till min häst. i våras så beställde jag en bomlös; en Bare-foot cheyenne. det är som att rida på en helt ny häst :bow: hon vågar slappna av och långa ut halsen. förut så sänkte hon ryggen och var väldigt spännd.
om man inte är van vid bomlösa sadlar så, tycker i alla fall jag, är det lite läskit i början. man använder muskler som man inte brukar använda ;) det finns massor olika modeller till och med bomlös hoppsadel. tänk på om du ska köpa bomlös att du köper en bra pad. jag använder SKITO, som jag tycker är toppen. i fall du vill kolla in lite olika modeller så titta in på www.stallvra.com

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 319
Senast: MML
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 014
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar