Bomlös dressyrsadel

Jaxonmaxon

Trådstartare
Jag letar efter dressyrsadel, sen så började jag tänka på fördelar/nackdelar med bomlöst, nu är jag issåfall intresserad av en sadel som ser ut som en riktig dressyrsadel.

Jag kan absolut noll och inget om bomlösa sadlar så upplys mig :D

Hästen ifråga har rätt mkt manke, relativt rak rygg, normal mot vid i bomvidd nu men lär muskla på sig så fort vi får tag i en sadel som passar så då lär han bli iaf vid. Han är även rätt känslig, lr väldigt känslig att rida. Blir lätt spänd osv.

Så ge mig allt du vet :D

Sv: Bomlös dressyrsadel

Jag är helt övertygad om att det är iaf några som har koll på bomlösa dressyrsadlar, vart gömmer ni er? ^^

Sv: Bomlös dressyrsadel

kontakta zeeke på forumet. hon har en bomlös dressyrsadel hon är mkt nöjd med

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Träning Eftersom jag håller på att byta sadel på hästen så sitter man ju timme in och timme ut och analyserar olika sadlar, bomvidder, vinklar...
Svar
5
· Visningar
1 255
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 340
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka