Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu tror jag personligen att Kinvaras är lite partisk i denna fråga eftersom denna användare talar väääldigt varmt om allt vad detta särskilda företag säljer... Allt från sadlar till paddar och stigbyglar.
Du skal kunde bevisa dina påståenden om du skriver så här.
Alltså vadå passar eller inte passar?
Det är en bomlös, klart den passar olika sorters ryggar,
det du får ha koll på är väl så att den inte är för lång samt ligger över manken (för nära).
Vilket tex diddidynan har en tendens att göra på en del.
Jag har sett Skáld på nån sida på nätet, troligen en isländsk och sedan har jag nu sett den på den svenska ÅF's sida.
Verkar vara en billigare variant av Kariflex och diddidynan.
Kan säkert vara bra för det.
Och ja, jag håller med ovanstående att det verkar som att en användare som är väääldigt positiv till vissa produkter är och smyger mycket i en del trådar...
Jag skrev tror. Och jag tror att fler kan hålla med mig. Det är bara att titta på dina inlägg här på forumet så ser man tydligt ett visst mönster...
Och kollar man teckningstråden på Gnägg så är dina målningar du lagt bilder på där exakt samma som en viss återförsäljare har på sin sida... Så jag skulle säga att det är bevis nog.
Alla bomlösa passar absolut inte alla hästar, de ska provas in precis som en bomsadel.
Fördelen är att om sadeln passar så kan man oftast ändra padens tjocklek eller utformining när hästen ändrar form, men det är inte alltid det går, utan man får byta även en bomfri sadel.
Om jag inte har fel så är diddi dynan ca 45 cm lång och den har en bred kanal. Men den är dyr, jag hade nog köpt en Kari Flex som är liknande men med en mycket mjuk, flexibel "bom" om jag inte var säker på om bomlöst var det jag ville rida i. Fast Diddin är väldans snygg.
Och som parantes så kan jag väl säkert tala för fler än mig själv att man blir irriterad när det alltid är SAMMA firma som dykt upp med olika nickname och talat så väldigt gott om sina produkter när det inte är tillåtet att göra reklam för sina produkter/tjänster här på buke.
Det märks direkt på sättet att skriva, stava och formulera sig om det är samma person men med ett annat nick.
Det enda jag hakar upp mig på, är att jag som sagt blir irriterad när man inte får göra så.
Ett förslag: om man nu istället för allt löjliga tyckande diskuterade ämnet som tråden blev skapad på - nämligen Skáld sadeln.