G

grl

Några som ska till Bollnäs? Vi är anmälda, och det ska bli skönt att det är över två dagar, passar mig o min häst som debutanter att få vara på plats o relaxa lite!!
Någon som har erfarenhet eller bilder från banan?

Sv: Bollnäs

Vad kul! Såg er som snabbast vid vattnet på EFRK senast!
Lät som att det blir sen start för oss i debutanten, när alla ponnyklasser, en* o lätt startar före, men man får ju iofs se många ekipage :idea:

Jag ska dit med min ponny, blir våran fälttävlansdebut.. *nervös* Vi ska iaf vara med i p80 :)

Spännande! Försöker intala mig själv att det som inte går så bra på träning, kanske kommer vara det som går bäst på tävling;) bara jag får hästen avspänd o positiv, så är jag nöjd;). Är ju alltid kul att bara vara där med o träffa andra.

Det jag är mest nervös för är egentligen inte själva ridningen, utan att jag ska glömma ngn viktig regel :angel: Men jag har läst fälttävlans-TR ett par gånger så hoppas att det sitter (a) Är ju en del annorlunda regler om man vanligen tävlar hoppning och dressyr, tex hoppning inom 30 min osv.. :angel:

Någon som varit o sett deras terrängbana? Några tips?

Mycket fin bana, något kuperad, som går över öppna ängar med några dungar här och där.
Två mycket fina vattenhinder och det brukar vara bra organisation.

Några direkta tips har jag däremot inte.

Elin Evertsson - Flowerhill Presence (Hoforsekipage -stor häst)
Alma Forsberg - (hoforsekipage på stor häst eller ponny)
Elin Wallin - Sherry ( Vet ej vilken klubb hon tävlar för men från Storvik)
Ronja Skoglund - Tham (hoforsekipage -ponny)

Några jag vet om som tävlar.

Nej, det förstår jag att du inte vill tipsa konkurrenter men det gick ju bra för er ändå!:D

Stor eloge till Blixten som for fram som ett litet skållat troll i terrängen!:bow::love::bow:

njaaa, blixtar var det inte så många däremot mycket dunder o REGN till den *-iga terrängen ;) himlen liksom öppnade sig på vid gavel, stackars alla :cry:

Nej, det förstår jag att du inte vill tipsa konkurrenter men det gick ju bra för er ändå!:D

Stor eloge till Blixten som for fram som ett litet skållat troll i terrängen!:bow::love::bow:

Ja stor eloge till Blixt.
Synd på det eländiga vädret på söndagen, annars var tävlingen bra.

1*-iga klassen, vad hände där?
Jag satt på näst sista hindret och det var inte många ryttare som kom så långt.
Nån som var med och vet mer?

Den 1* var en jättefin terrängbana :love: så välbyggd och fair för hästarna, ganska tuff men helt rätt för klassen. Tyvärr ville min häst inte hoppa :(

Vet inte om underlaget och vädret kan ha spelat roll, det hann ju bli ganska klafsigt och lite halt på ytan. Tempot sänktes ju till 500meterstempo, men banan var helt klart byggt för att ridas i rätt, dvs ett något högre, tempo.
Många hade problem redan på hinder 4, en bank med uthopp över en blåmålad stock (ett av få hinder dock som min häst hoppade utan att tveka)
Och sen vet jag flera som fick stopp på hinder 11A, stocken på kullen före vattnet. Förstår inte riktigt varför det blev så mkt stopp på detta hinder.

Ahh...
Det blå kan jag förstå om det blev problem på. Det var trixigt.
Kullen är visserligen spektakulär för åskådaren, men inte tusan är den jättesvår att rida? På träning ser man sällan att hästar stannar på kullen.

Undrar förresten om det var ni som frågade mig efter besiktningen?
Tyckte jag kände igen kamelen från bilder här...
Trist att han inte ville.

Jag vet ju inte vem du är :p men om det var du som beskrev besiktningens placering som "där det står en grön människa" så var det vi ;)

Jag tycker inte att kullen borde vara så överdrivet svår, visserligen kommer det ju lite som en överraskning att vattnet kommer där bakom, men det borde inte vara något problem för hästar som går 1*.

Och sen vet jag flera som fick stopp på hinder 11A, stocken på kullen före vattnet. Förstår inte riktigt varför det blev så mkt stopp på detta hinder.

Vet ej om det inte har ändrat sig sen i fjol då det vållade det ganska mycket problem i tvåstjärnigt på NM

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
637
Senast: Badger
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 422
Senast: sorbifolia
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 439
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar