Bölder som spricker

T

Thessanj

Hej!

Min häst har gått på Prednisolon i fem veckor och under nedtrappningskuren så fick han stora bölder på halsen ( vissa som knytnävar ) som spricker och det kommer sårtvätska och var ifrån hela halsen och ansiktet. Bölderna flyttar på sig hela tiden men det är inte nässelfeber, Har haft kontakt med Strömsholm och distrikstveterinären som inte vet vad det kan vara, Det har nu gått en vecka och det blir inte bättre. Nu har det även börjat sprida sig till benen och jag känner mig helt maktlös, dessa kliar också, så nu går han med täcke för att inte flugor och insekter ska sätta sig på hans stora sår, samt Hippotrim.

Snälla ni jag behöver verkligen Er hjälp om Ni vet någon som har haft liknande problem eller biverkningar???

Sv: Bölder som spricker

Ska tillägga att han har ätit korticon för förhöjda levervärden...

Sv: Bölder som spricker

Ska tillägga att han har ätit korticon för förhöjda levervärden.. :confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 490
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 852
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka