Bölder/ringar på hovarna

caan

Trådstartare
För någon dag sen så hade min häst som en böld precis nedanför ballarna, ner mot strålen. Det ser ut som när man tar ett rör och trycker mot något, som avtrycken det blir efteråt pluss att dem är lite svullna och mjuka. Idag har han fått det på tre hovar. Har någon nån aning om vad det kan vara? Jag har aldrig aldrig sett detta innan.

Sv: Bölder/ringar på hovarna

Jag tog tyvärr inga bilder, jag har inte tillgång till varken kamera eller dator.. Kan försöka ta med mobilen imorgon.

Sv: Bölder/ringar på hovarna

Hej!

Min häst fick liknande "ringar" för ett par år sedan. Har för mig att hovslagaren förklarade att det var strålbölder (jmf hovböld fast i strålen) som hade kommit upp till ytan. Hör med din hovis för säkerhetsskull, jag kommer inte ihåg om det gjordes något med min häst, var som sagt ett par år sedan.

/Em

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 873
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 315
Senast: mily
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31