F

Fialotta999

Min häst har en mjuk kula (ca 4 cm) stor som sitter snett under hakan. Kommer lite, lite, lite var ur den. Han verkar inte har ont av den utan den går att klämma på. Han har ingen feber.

Någon som har någon idé på vad detta kan vara?? Skall jag kontakta veterinär eller avvakta??

Sv: Böld??

Jag hade ringt till en veterinär & frågat vad hon tycker du ska göra, inte här inne på buke

Hur gammal är hästen? Det kan ju vara en tand som strular. Men jag håller med blohme: ring veterinären!

Jo det klart jag skall ringa veterinär...

Jag var mest nyfiken på om någon hade varit med om något liknanade och isåfall vad det var och vad som gjordes.

Jag har varit med om en tandböld under hakan på en 4-åring. Den öppnades och hästen fick pencillin.

Har haft elakartade regnskållor som utvecklats till stora bölder lokaliserade precis där du beskriver....så det kan nog vara lite olika diagnoser på sammas symtom. Sök veterinär!!!!

FPL

Liknande trådar

Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes...
2
Svar
39
· Visningar
3 998
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka