Böld på huvudet????

M

mårran

Är det någon som varit med om något liknande. Våran ponny fick för några dagar sen en bula strax bakom ena ögat nedanför örat. Han är blind på det ögat så jag tänkte att han hade slagit huvudet i något träd eller så.

Men sen började bulan växa, den är nu som en clementin ungefär och idag hade det runnit var, det är inget sår men huden brister och där rinner det var. När jag tvättar med jodopax lossnar huden och det blir rosa "kött" eller vad man ska säga. Jag lade på bomull med jodopax och lindade en benlinda runt skallen på honom och så fick dom vara inne i kväll. Jag får kolla i morgon bitti när jag kommer hem från jobbet, är det inte bättre får jag ringa veterinären.

Men jag tänkte att det kanske finns någon här ikväll som varit med om något liknande och har några goda råd att ge mej.

Sv: Böld på huvudet????

Det finns ju onödiga besök hos veterinären.

I detta fall skulle nog jag be denne titta till hästen omgående!

Ta tempen,och tillkalla vet. är mitt råd!

Visst kan det säkert gå över ändå,men jag skulle inte tveka .

Nä, om jag vore du skulle jag nog ha ringt en veterinär snarast. Iallafall för att be om deras åsikt om saken! Den där bölden låter riktigt otäck.

Låter som en fistelgång som mognat och nu skall vara ur. Dessa är inte roliga. Ring vet. idag och få den hjälp du kan få om det är en sådan.

MVH/

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 262
Hästvård För exakt två veckor sen idag fick min häst en bula på nosryggen plötsligt. Den fanns inte där då jag tränsade honom (ingen nosgrimma på...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
22 533
Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 227
Senast: Rosett
·
Hästvård Tänkte fråga både som en fundering & samtidigt om någon har ett snabbt råd att ge. Vår lilla ponny kom in från hagen idag med ett sår i...
Svar
7
· Visningar
4 432
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka