Boktips med specialkrav

Sv: Boktips med specialkrav

Den osynliga bron av Julie Orringer eller Lila Hibiscus av Chimamanda Ngozi Adichie tipsar jag om!
 
Sv: Boktips med specialkrav

Vilda svanar av Jung Chang, Kinas nutidshistoria berättad i tre generationer kvinnor. Mycket bra, handlar om författarens egen släkt.
 
Sv: Boktips med specialkrav

Godnatt mister Tom av michelle magorian

visserligen en ungdomsbok men ligger mig varmt om hjärtat. Inte många karaktärer, varm kärlek, lite eländig, inte så farligt långt bak i historien.
 
Sv: Boktips med specialkrav

Oj! Jag tycker att den är urusel. Stolpigt berättad med ett stolpigt språk. Sämsta jag läst på många år.

Ja smaken är ju olika och tur är väl det.:D Skulle alla gilla en och samma bok så skulle det ju inte finnas mycket till variation.:) Jag fick tips om den av en väninna som i sin tur hade fått tipset av nån hon kände så jag är inte helt ensam om att tycka om den i alla fall.
 
Sv: Boktips med specialkrav

Fakta baserade, spännande romaner gillar jag också...

Jag har fastnat för Anders Jallai... Språket är helt okej, ingen nobelpristagare, men en nagelbitare !
 
Sv: Boktips med specialkrav

Vilda svanar av Jung Chang, Kinas nutidshistoria berättad i tre generationer kvinnor. Mycket bra, handlar om författarens egen släkt.

Ja den är fantastisk. Även Le Ly Hayslips två böcker, Mellan himmel&jord och Child of war, woman of peace är fantastiska.
 
Sv: Boktips med specialkrav

Fakta baserade, spännande romaner gillar jag också...

Jag har fastnat för Anders Jallai... Språket är helt okej, ingen nobelpristagare, men en nagelbitare !

Nej nu skojar du?:yuck: Om jag inte hade gett bort min hade jag varit tvungen att citera enorma mängder av saker här. Tex hur många ggr författaren känner sig nödgad att skriva, "Agnes, hans dotter." Skriver man så dåligt att man även tjugonde gången hon dyker upp känner sig nödgad att poängtera att hon fortfarande är han dotter, då är nog inte meningen ovan orsaken.
 
Sv: Boktips med specialkrav

*knapp*

Jag gillar Jens Liljestrands Adonis väldigt mycket, språket och berättelsen och relationerna. Faller väl in under kategorierna språk och delvis självbiografiskt.
 
Sv: Boktips med specialkrav

Jag fick tips om den av en väninna som i sin tur hade fått tipset av nån hon kände så jag är inte helt ensam om att tycka om den i alla fall.

Tur för förlaget, om inte annat! Själv undrade jag varför den öht har givits ut. Recensionerna har inte heller varit nådiga.

Men tyckte du verkligen inte att språket var tröttsamt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp