Bokmässan, Nya Tider

Fria Tider på Bokmässan två år i rad, och sedan NMR i Almedalen är ju ett perfekt exempel på normalisering. Det hade varit otänkbart för några år sedan men idag ska Nordiska Motståndsrörelsen fullt seriöst delta i politikerveckan.
Skillnaden mellan NM och IS är väl bara att IS har kommit längre med att utförandet av sin verksamhet.

Läste precis att NMR har fått tillåtelse att demonstrera utanför mässan. Jag tycker det är så osmakligt att jag inte finner ord faktiskt (och jag finner inte heller någon som helst lust till att gå på mässan när nazister ska vara både utanför och på insidan - det är aom upplagt för oroligheter) :mad: Hur kan någon tycka att det är en god idé att ge dem tillåtelse till en sådan här demonstration öht? Jag fattar verkligen inte.

Om någon vet. ?

Jag tycker det är obehagligt. Det laddar för bråk. "Varför skola människor bråka?"

Är det önskvärt att åka ned och vara med i motdemonstration?

Läste precis att NMR har fått tillåtelse att demonstrera utanför mässan. Jag tycker det är så osmakligt att jag inte finner ord faktiskt (och jag finner inte heller någon som helst lust till att gå på mässan när nazister ska vara både utanför och på insidan - det är aom upplagt för oroligheter) :mad: Hur kan någon tycka att det är en god idé att ge dem tillåtelse till en sådan här demonstration öht? Jag fattar verkligen inte.

Håller helt med, det har nu ansökts om en mot demonstration, föga överraskande.

Oavsett åsiktsfrihet och allas rätt att få höras tycker jag det är extremt olämpligt att tillåta en demonstration en helg när staden är i det närmaste ofarbar pga att bokmässan drar till sig så mycket folk och bilar.

Det kommer att bli så rörigt och troligen våldsamt.

Jag kommer att undvika staden helt den helgen i år känner jag.

Folk i gemen tycks ha svårt att skilja på den allmänna yttrandefriheten i samhället och på det specifika arrangemanget (bokmässan, Almedalsveckan) som verkligen inte är arrangerat av samhället Sverige.

Det är privata arrangemang som har fullfrihet att bjuda in och eller acceptera vem de vill.

Det jag tycker är djupt bedrövligt att de bestämmer sig för att låta rasister och nazister visa upp sig.
Nu är jag inte säker men jag tror du har fel.

Alla dessa arrangemang sponsras med skattemedel antingen via kommunen, regionen, staten eller EU. Dessa arrangemang är alltså sponsrade av Sverigestaen indirekt. Rätta mig om jag har fel, absolut men mycket offentliga medel ligger i detta.

Det innebär att stöden är villkorade och ofta brukar det vara att alla ska ha tillgång till investeringen, dvs mässan eller föreläsningen.

Ett år kvar till valet usch, usch, usch. Jag tror det kommer bli så ful valkampanjer.

Nu är jag inte säker men jag tror du har fel.

Alla dessa arrangemang sponsras med skattemedel antingen via kommunen, regionen, staten eller EU. Dessa arrangemang är alltså sponsrade av Sverigestaten indirekt.

Det innebär att stöden är villkorade och ofta brukar det vara att alla ska ha tillgång till investeringen, dvs mässan eller föreläsningen.

Ett år kvar till valet usch, usch, usch. Jag tror det kommer bli så ful valkampanjer.
Fast det är oerhört mycket som får allmänna medel. Och med all rätt.

Och valet ja.... Vi får väl se hur det gör för SD i kyrkovalet. Går det bra så tror jag att de karskar upp sig ännu mer inför allmänna valet i september nästa år.

Alla vi andra får helt enkelt se till att nöta och informera om och om igen.
Det som skrämmer mig mest är den allmänna faktaresistensen. Att folk tror på vad de läser och hör.

Oavsett åsiktsfrihet och allas rätt att få höras tycker jag det är extremt olämpligt att tillåta en demonstration en helg när staden är i det närmaste ofarbar pga att bokmässan drar till sig så mycket folk och bilar
Men eller hur? Det känns så hål i huvudet att det finns inte.

Om jag fattat rätt är det dessutom Jom Kippur den dagen - känns verkligen stabilt att några som tycker att judar inte bör finnas får tillstånd att demonstrera på den (En av de?) viktigaste högtiden inom religionen. :down:

Det här gör mig så jävla förbannad - inte nog med att Nazister tillåts demonstrera, det är dessutom helt okej att dom demonstrerar utan tillstånd. Antingen så söks tillstånd för demonstrationer eller så släpper en på det och låter alla demonstrera utan tillstånd inte något mjäkigt mellanting. Jag menar, har en inte tillstånd att demonstrera - nä då ska inte heller demonstrationen få fortgå! Jag tycker det är jäkligt lamt agerande i det här och inte nog med att åsikterna är vidriga, jag blir också så otroligt provocerad av att skattepengar och polisiära resurser går åt till att skydda en otillåten nazistdemonstration.

Noam Chomskys åsikter är mina egna i den här frågan: "It seems to me something of a scandal that it is even necessary to debate these issues two centuries after Voltaire defended the right of free expression for views he detested. It is a poor service to the memory of the victims of the holocaust to adopt a central doctrine of their murderers."

Det här gör mig så jävla förbannad - inte nog med att Nazister tillåts demonstrera, det är dessutom helt okej att dom demonstrerar utan tillstånd. Antingen så söks tillstånd för demonstrationer eller så släpper en på det och låter alla demonstrera utan tillstånd inte något mjäkigt mellanting. Jag menar, har en inte tillstånd att demonstrera - nä då ska inte heller demonstrationen få fortgå! Jag tycker det är jäkligt lamt agerande i det här och inte nog med att åsikterna är vidriga, jag blir också så otroligt provocerad av att skattepengar och polisiära resurser går åt till att skydda en otillåten nazistdemonstration.
Det är tillåtet att demonstrera utan tillstånd och det gäller alla. Det som däremot inte är tillåtet att arrangera en demonstration utan tillstånd. Att demonstrationen sker utan tillstånd ger inte polisen möjligheten att upplösa den i sig.

Jag håller med, det är helt vansinnigt och jag fattar inte vad grejen är med att man inte bara kan gå in och förbjuda nazistiska organisationer. Det är fullständigt idiotiskt att de ska ha rätt att demonstrera när deras ideologi innebär ett hot mot demokratin och andra människors liv.

Det är tillåtet att demonstrera utan tillstånd och det gäller alla. Det som däremot inte är tillåtet att arrangera en demonstration utan tillstånd. Att demonstrationen sker utan tillstånd ger inte polisen möjligheten att upplösa den i sig.
Så vad är då poängen med att det ska ansökas om tillstånd för att arramgera en demonstration?

Det är fullständigt idiotiskt att de ska ha rätt att demonstrera när deras ideologi innebär ett hot mot demokratin och andra människors liv.

Alla som vill bekämpa åsikter med direkt hjälp av statens våldsmonopol är ett hot mot demokratin. Rekommenderar i allmänhet att folk slutar kopiera nazister ur det perspektivet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Sånger som du hatar
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka