Bökeberg Challenge

Sv: Bökeberg Challenge

Men var är All breed beginner klasserna??
på första sidan står:
Allbreeds Youth
Allbreeds Beginner
Allbreeds Open

Men inte hittar jag några beginner klasser, behöver jag glasögon eller? :)

Hittar inte heller det men jag är väl blind. ;)

Dessutom verkar de flesta allbreed klasserna inrikta sig på ungdomar.

Du får läsa lite bättre :)

Den texten du tagit ut avser den circuit som pågår hela säsongen för alla tävlingar som ska arrangeras av/på Bökeberg.

Tror inte det finns några beginnerklasser på Bökeberg Challenge men kolla i proppen på showbill så ser ni vad som erbjuds !

Jag tyckte proppen var svår att läsa, konstig. Om jag fattar det rätt är det inga open-klasser alls?
Är det en gdk APHA/AQHA-show då? Nån som vet?
Jackpot

tycker detta var en jättebra propp då de har använt sig av olika färger för de olika kategorierna eller vad man säger, framför allt lättläst! :banana:

Varför bara engelska i proppen? Njaej, det var inte riktigt korrekt. Mest engelska å så lite svensk i mellan varven.
Men det är bra om du tyker den är lättläst. Men mest nyfiken på om det är är en gdk show? Ganska viktigt.Och varför det inte är OPenklasser.

Jackpot

Varför bara engelska i proppen? Njaej, det var inte riktigt korrekt. Mest engelska å så lite svensk i mellan varven.
Men det är bra om du tyker den är lättläst. Men mest nyfiken på om det är är en gdk show? Ganska viktigt.Och varför det inte är OPenklasser.

Jackpot

nu får du nog putsa av glasögonen lite alla open klasser finns med i AQHA, det är väl ok att det är på engelska både tyskar och danskar kan ju läsa den, och visst klarar vi svenskar också utav det :rofl:
Kul att tävligssäsongen är igång igen!

Ja, du hade rätt. Nu kollade jag på paintförst å missade det.
Det var openklasser oxå, men proppen är rörig. iallafall för mig, men du har rätt.
Jackpot

, det är väl ok att det är på engelska både tyskar och danskar kan ju läsa den, och visst klarar vi svenskar också utav det :rofl:
Kul att tävligssäsongen är igång igen!

Visst det är ju god service till de utländska deltagarna men jag tycker att det skulle funnits en svensk version också. Man kan inte bara förutsätta att alla kan så god engelska med så mycket fackuttryck, det exkluderarar en hel del människor eller måste man ha läst högskole engelska för att rida western? Eller är det ett utslag av snobbism att svänga sig med engelskan och skylla på att westerridningen ju kommer från USA? Vissa uttryck är svåröversatta, tävlingsklasser mm, men att köra allt på engelska anser jag gränsa till storhets vansinne.
Framför en svensk version och sedan en på engelska för utländska deltagare och de som vill träna sin engelska.
Men detta är inte något unikt för Bökeberg Challenge utan något som smyger sig ner på klubbnivå och i mycket annan information om western och amerikanska raser.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 868
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 184
Senast: liiinnea
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 404
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025