Bok om att stängsla?

Vitsippan

Trådstartare
Jag VET :confused: att jag i handeln har sett en bok som jag har för mig heter "Stängsla rätt", som handlar om just det - hur man stängslar på ett bra sätt. Eller har jag drömt? :crazy: Hur jag än söker så får jag inga träffar.
Finns denna bok?
 
Jordbruksverket har gett ut en bok som heter "Stängselboken".
http://webbutiken.jordbruksverket.se/sv/artiklar/stangselboken.html

Det är en vettig och heltäckande bok, som går igenom det mesta: regler runt stängsel, olika stängseltyper, hur man gör praktiskt för att sätta upp och planera stängsel, olika sorters tråd och isolatorer, redskap och hjälpmedel m.m.

Det finns också bra och beskrivande bilder, teckningar och skisser runt olika stängselelement, som t.ex. parallellogram-hörn, eller hur man använder kedjespännare...

Det är nog den enda mer heltäckande publikationen om stängsel som finns. Det finns annars diverse broschyrer, både från stängselmaterialtillverkare, och t.ex. från Viltskadecentrum, men boken är bra...

Jag håller mitt exemplar i handen just nu.
 
Åh vad praktiskt med en stängselbok, det ska jag titta efter. :)

Fått lära mig att stängsla för länge sedan, men det skadar ju aldrig att läsa igenom en bok. Ibland blir jag mörkrädd när man ser hur folk knyter ihop stängseltråd mm. Så en sådan bok kan man ju ge i julklapp till sina hästvänner :up:
 

Liknande trådar

Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 694
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 309
Senast: iliedtoday
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
23 24 25
Svar
481
· Visningar
13 122
Senast: doppler
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 613
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp