Böjsena skadad!

nice and happy

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av det?
Brukar det läka ut lätt & bra?
Går det att använda till ridning efter det läkt ut?
Finns en trevlig häst som har den skadad som jag ev kan få, men jag har noll koll på just det här emd böjsena skador.
Tack för svar! :)

Sv: Böjsena skadad!

Min gamla häst fick en bristning i djupa böjsenan. Stod i sjukhage och korta promenader som succesivt ökades. Efter ett halvår galopperade jag första gången kort sträcka. Hon var alltid lite tjockare på den senan efteråt. Jag red henne som vanligt i skogen och hon hade inga problem efter skadan. Hoppade dock inte med henne men det berodde mer på mig. Hon var 15 när hon fick skadan, blev dock uttömd när hon var 19 pga av ledbandet i bakknäet.
Kolla med vetrinär och beskriv skadan så kan du säkert få information om hållbarhet osv.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
278
Senast: Badger
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka