Bojkotta viss reklam

escodobe

Trådstartare
Jag kör inte adblock och sådant. Jag tänker att mycket av internet är gratis genom reklam, men jag önskar att jag kunde filtrera bort viss reklam. Specifikt reklam för spel. Jag blir skogstokig är all förbannad spelreklam. Jag har nästan helt slutat se på tv och lyssna på reklamradio eftersom det är så mycket spelreklam. Hur är det ens möjligt att det blivit så stort?!
Ska det nu vara reklam så mycket hellre riktad reklam. Man borde kunna få kryssa i vilka saker man få reklam om...

Senast ändrad:
Kör adblock, och så bestämmer du själv vad som ska filtreras bort. Det finns inställningar som gör att man kan välja själv, samt flashcontrol som är ett annat skitbra tillägg så slipper man Aftonbladets m.fl. autostartande j*vla "tv-program". :rage: :yuck: :turd:

Kör adblock, och så bestämmer du själv vad som ska filtreras bort. Det finns inställningar som gör att man kan välja själv, samt flashcontrol som är ett annat skitbra tillägg så slipper man Aftonbladets m.fl. autostartande j*vla "tv-program". :rage: :yuck: :turd:
Fast jag ser reklam som priset jag får betala för avgiftsfria sidor.

Orsaken till att det blivit så stort är att de tjänar så grymt med pengar. Finns intressant radiodokumentär att lyssna på. Kolla P1 dokumentär.

....flashcontrol som är ett annat skitbra tillägg så slipper man Aftonbladets m.fl. autostartande j*vla "tv-program". :rage: :yuck: :turd:
Huuuur gör man det??? :love: Skulle vara toppen att slippa autostartande filmsnuttar m m. Tar så himla mycket energi så hela datorn håller på att braka ihop (ja den är gammal :o)

Jag är fascinerad över det faktum att det faktiskt finns människor som ser reklam som ren konsumetupplysning idag, i nådens år 2016.
Jag har mest svårt att begripa hur folk kan vara så lockade av spel. Jag kan liksom känslomässigt förstå hur man kan trilla dit på rätt många missbruk (alkohol,droger sex mat eller tvspel) men vid spel går gränsen där var jag kan leva mig in i.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 503
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka