Bojkott av länder/städer/områden

Däremot är det ju inte så att alla resmål som har stora andelar all-inclusive hotell, är ointressanta att resa till.

Det där gäller för den föraktade chartern också. När jag räknar efter har jag gjort 5 charterresor i mitt liv, alla andra resor har jag satt ihop själv. Och jag har varit lika aktiv på egen hand oavsett resform.

Dessutom får chartern många att resa som annars inte skulle ha rest. Jag tycker inte att det ska föraktas.

Som sagt, finns redan i flera länder i Europa och det planeras en anläggning i östgötska Motala.

I övrigt håller jag med om att resor där man aldrig lämnar anläggningen lika väl kan göras så korta som möjligt. Däremot är det ju inte så att alla resmål som har stora andelar all-inclusive hotell, är ointressanta att resa till.
Fast lalandia går inte att jämföra med en v all inclusive. Jag har varit på lalandia i Billund och en dag på badet kostade ca 1000:- i inträde för två vuxna och ett barn. All medhavd mat var förbjudet så en dag där landade på ca 1500:-. Visst, det var varmt inne men ingen sol och ljudnivån var vidrigt hög. Glaskupolen bidrog till att ljudet studsade ännu mer. Inte direkt avslappnande...

Finns det länder ni absolut aldrig skulle åka till och vad är ert skäl till det i så fall?

T ex är jag själv inte intresserad av något land i Sydamerika och det beror helt på att jag inte känner mig trygg i tanken på att turista där. Rädd att hamna i trubbel, bli hotad, rånad, kidnappad mm..

(Däremot vill jag till Antarktis och billigaste är ju att ta sig till och sen från sydspetsen där men i så fall hade jag planerat att flyga direkt alternativt bokat något dyrare hotell nära flygplatserna om jag måste ha övernattning..)

Indien är på min bojkott lista också pga att jag inte vill sponsra en kultur med kastsystem. Jag vet att diskremineringslagar har kommit till osv men fortf är folk inskränkta och flera hundra hedersmord begås varje år pga detta..

Såå, har ni också ställen som ni aldrig skulle resa till? Kan ju vara enskilda städer eller områden också :)
Jag skulle aldrig åka till Antarktis som är ett så otroligt känsligt ekosystem och tycker det borde vara förbjudet för turister. Det är ren katastrof vad som håller på hända där nu och forskarna tror att pingvinerna kan vara helt utrotade under vår livstid. :cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka