Bojkott av butiker

Det end jag noterat att priserna gått ner på är lösgodis, förra veckan var det någon affär som hade 7.95 och den här veckan 8.95. Helt värdelöst för mig som älskar extrapris.

Nä, jag har knappt handlat under alla sportlovsveckor så nu ser jag fram emot att kunna handla normalt. Gillar ändå idén.

Liknande aktioner har faktiskt gett effekt i andra länder. Jag tror att jag läste om Kroatien i förra veckan där bojkotten faktiskt ledde till en livlig debatt som i sin tur ledde till att butikerna sänkte priserna.
Fick reklam från lokala Ica med "nu sänker vi priserna på massa produkter", slump eller inte?

Det har väl inte direkt med saken att göra, men jag (som i stort sett enbart handlar hos ICA Maxi) köper sällan eller aldrig deras egna produkter. Jag köper alltid från de mindre företagen, även om det kostar lite mer. ICA är ökända för att skuffa undan andra tillverkares produkter så man knappt hittar dem, på hyllorna. Mindre varumärken som till slut knappt syns, om man inte letar. Andra varor finns allt färre av andra märken förutom ICA:s egna. Det stör mig ofantligt.

Det har väl inte direkt med saken att göra, men jag (som i stort sett enbart handlar hos ICA Maxi) köper sällan eller aldrig deras egna produkter. Jag köper alltid från de mindre företagen, även om det kostar lite mer. ICA är ökända för att skuffa undan andra tillverkares produkter så man knappt hittar dem, på hyllorna. Mindre varumärken som till slut knappt syns, om man inte letar. Andra varor finns allt färre av andra märken förutom ICA:s egna. Det stör mig ofantligt.
Jag gör samma, undviker EMV så mycket jag kan. Började när jag insåg att ICAs egna var det enda alternativet för en produkt.
Tyvärr har Ica de bästa flingorna :cautious:

Spännande att läsa era tankar! Jag fick höra om detta igår, maken tycker vi ska bojkotta men med fem i familjen går maten åt oavsett. Jag vet inte vilken liten butik vi skulle handla på. Vi har Pekås på orten men de tillhör Coop.

Jag ser nog mest fram mot att glida runt i butiken med färre motståndare en vecka.

Jag tycker att prisproblemen bör hanteras på annan nivå.
Jag är enig. Jag klarar mig iofs "bra" men tänker mycket på alla som lever på marginalerna. Blev därför lite ledsen när Ekonomibyrån avhandlade ämnet häromveckan och slutsatsen blev väl snarare att priserna troligen kommer gå upp ännu mer. :(

https://www.svtplay.se/video/K1qX94y/ekonomibyran/hur-dyrt-kan-det-bli

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: MJLee
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han... 2
Svar
22
· Visningar
1 614
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
525
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka