boett täcket - man skav??

V

validiin

Har just varit och köpt ett boett täcke till min dam e.s hon är så kännslig för flugor o knott. men nu uindrar jag om det skaver av manen på dom (det är ju helhals) vill inte ha halv flintis häst mitt i tävlingssesongen!!:eek: Någon som har boett och vet om manen ryker? "vanlig" man alltså ingen islandshäst man;)

Sv: boett täcket - man skav??

Manen kommer förmodligen att ryka för att hästen kliar sig, det är liksom standard på eksemhästar oavsett ras. I övrigt så bör den kunna klara sig, även om "fluffet" försvinner.

Om manen åker av beror det inte på täcket utan att hästen kliar sig. Täcket skyddar att manen ramlar av om hästen kliar sig. I värsta fall är det täcket som går sönder.:crazy:

nä hon kliar inte manen, av erfarenhet så "drar" många hals täcken av en bit på manen. men täcket har funkat super hitils o pollan e nöjd:d

har använt boetts exemtäcke till en D-ponny för några år sedan och nu till min shettis, deras manar har växt sig långa, tjocka och fina under täcket ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 414
Senast: MattiZ
·
Hästvård Hej! Jag har en islandshäst på 11 år och förra sommaren så upptäckte vi att han har fått sommarexem. Vi började behandla så gott vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 538
Senast: linda93
·
M
Hästvård Ok så hästen är på boxvila, har vairt i nästan en månad nu och måste vara iallafall 2-3veckor till (om allt går bra, annars kan det bli...
Svar
19
· Visningar
1 706
Senast: -moa-
·
J
Islandshäst Hej, min häst har haft exem ett par år nu. Han kliar inte i varken manen eller svansen så länge han har täcke på och smörjas någon gång...
Svar
18
· Visningar
3 282
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka