Börjar bli less på sprejen nu

Kattennizze

Trådstartare
Grrrr vad jag är less på att spreja i snoken nu! Jag har redan gjort det i tre veckor tre gånger om dagen, börjar hata min mobil när det larmar, och sen idag på ultraljudet så sa läkaren att jag måste fortsätta att spreja snok i TVÅ veckor till FYRA gånger om dagen! Vad är det här för behandling egentligen? :devil: Ska jag spreja mig till något slags superklimakterium eller vad...
Jag som hatade nässpray innan...som tur är har jag inte så fasligt mycket biverkningar. Jag håller på med IVF-behandling alltså, jag har inte blivit kokainist.
Jag vill börja med sprutorna NUUUUUUU och jag vill plocka ut de sabla äggen NUUUUUUUU. Och jag vill bli gravid NUUUUUUUUUUUUU!!!!! Jag blir stel av skräck när jag inser att jag ska spruta mig själv, det känns helst surrealistiskt...Men först lite snoksprej...Det här börjar ju bli löjligt.:smirk:
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Förstår att du är less, det låter träligt.

Önskar dig lycka till, hoppas du får en fin belöning för allt ditt sprejande :) !!!
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Nässpray, det visste jag inte, hur funkar det? Vad gör det?

Önskar er lycka till!
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Den gör att du blir nedreglerad dvs att du hamnar i klimakeriet så de kan kontrollera NÄR dina ägg ska släppa. När du är rejält nedreglerad får du sprutor som gör att dina ägg mognar och sen en EXAKT tid när du ska ta en ägglossningsspruta så att du 36 efter den kan infinna dig på ivf-kliniken för äggplock. Om du inte är nedreglerad finns risk för att äggen släpper närsom helst och då är allt sprutande i onödan.
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

vet vad du går igenom - och jag avskydde det med, inte nog med att man ska in i "klimakteriet" man måste hålla på och spreja med den äckliga sprejen :eek:... men gisses vad länge du ska hålla på!!

håller tummarna för att det ska gå bra i slutänden!!
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Japp, jag har hållit på i tre veckor, och nu ytterligare två veckor om jag inte får en blödning. Ber till Gud att jag får en blödning nu.
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Först när jag läste trodde jag att du var förkyld:o

Vet hur hemsk den där sprayen är, fick liknande behandling för att bli av med cystor, jag höll på ett halvår, vadå klimakteriekärring när jag var 25:eek:

Du får tänka på den underbara bebisen, då är det värt allt:love:

Hoppas du slipper snart och att bebisen infinner sig snabbt:)
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Hahaha, nä jag är inte förkyld. Eller det är jag också, så jag får ha saltlösningsspray också...Nu åkallar jag den stora blödnings-guden så jag får min blödning nu så jag kan börja med sprutorna. Som om det skulle vara något att se fram emot! :crazy:
Men men jag tröstar mig med resultatet (förhoppningsvis) av denna behandling...
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Hahaha, nä jag är inte förkyld. Eller det är jag också, så jag får ha saltlösningsspray också...Nu åkallar jag den stora blödnings-guden så jag får min blödning nu så jag kan börja med sprutorna. Som om det skulle vara något att se fram emot! :crazy:
Men men jag tröstar mig med resultatet (förhoppningsvis) av denna behandling...

Ok hjälper dej att åkalla blödningsguden då och sen fortsätter jag med fertilitets och bebisguden ;)
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Usch, vet precis vad du går igenom. Innan vår behandling kunde jag inte använda nässprej, nu är man ju rätt avtrubbad efter fyra ivf:er.
En av mina vart också en såndär långsprejning. Min kropp som först inte ville ägglossa ville den gången inte sättas i "klimakteriet". Vaddå leva sitt egna liv.. *suck*

Att spruta sig själv i magen är ingen match, jag lovar, och jag är EXTREMT spruträdd.

Lycka till, håller tummarna för er!
 
Sv: Börjar bli less på sprejen nu

Nu har inte jag genomgått någon IVF men jag tar sprutor varannan dag och jag är spruträdd!!!

Jag trodde aldrig jag skulle fixa det själv men det går bra ändå, du får se det positiva i det hela du behöver inte ta detta resten av livet som jag måste ;)

Lycka till!!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 989
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Efter en muskelruptur i vaden i våras fick jag för en månad sedan en ventrombos i muskel i samma område som rupturen. Jag sprutade...
2
Svar
25
· Visningar
7 619
Senast: pinette
·
Träning Suck.. Nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Min syster har en fin tävlingsponny som hon tävlar rätt höga klasser på. Denna ponny...
Svar
14
· Visningar
2 276
Senast: Fia-Lina
·
Hästvård Greppar lite halmstrån för min fina treåring som har ett urkalkat kotsenben pga trauma. Är det någon här som behandlat urkalkat...
Svar
10
· Visningar
5 224
Senast: Warrick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp