Boendeproblem - IGEN!

B

Båbbe

Jaha så har vi då återigen stora boendeproblem på ett stort evenemang i islandshästvärlden. Denna gång menar jag NM på STrömsholm. Det enda boendealternativet tycks vara en camping som ligger 10 KM från Strömsholm (och då är det nog minst 4 km till för att komma till själva banan) - jag menar allvarligt talat: Har de ansvariga verkligen tänkt att 100-tals tjejer ska vandra 15 km varje natt mellan fest och camping? :confused: Verkar minst sagt olustigt med tanke på att tjejer tycks bli våldtagna lite varstans nuförtiden... :crazy:

De kunde väl åtminstone fixa ett fält som det går att slå upp ett tält på nånstans i närheten tycker man...

Då kan de väl lika gärna bli våldtagna på plats?

"Bara" fixa fram ett fält är nog inte så lätt, vårsådd och annat. Vem vill få ett helt fält söndertrampat?

Självklart är det en tråkig situation. Men en camping kräver oftast rinnande vatten och toalett/ dusch-möjligheter vilket inte finns på vilket fält som helst.

Å andra sidan får vi hoppas att det kommer en lösning.

Jag och ett gäng kompisar har bokat Turistlägenheter i Hallstahammar (ca ½-1 mil från tävlingsplatsen) och det är alltså vanliga lägenheter som hyrs ut till turister. När jag ringde frågade jag lite försynt om det var helt fullbokat den veckan, men damen lät lite konfunderad och sade "vadå fullt?" Händer det nått eller?".
Det finns massvis med lägenheter att bo i, men man måste vara några stycken. Lägenheterna kostar 550 kr/dygn (delat på alla som bor där) och alla bekvämligheter finns förstås där.
Jag hittade lägenheterna genom Hallsathammars kommuns hemsida: www.halstahammar.se

/Malin

Då borde det varit bättre om NM gått på Säve banan så som det var planerat från början, för den banan är väl helt klar nu?

Tja det är inte riktigt något bättre "gång-alternativ" det... Låter som att NM kommer kosta betydligt mer än vad jag ränkat med för det verkar som att taxi är en nödvändigthet ifall man som jag vill kunna ta ett glas vin till maten (är en av möjligtivs 2 i gänget som har körkort...) :crazy:

Det borde väl kunna gå ihop ett gäng som kan samåka och turas om att köra? :) Alternativt hitta fler som ska ta taxi, om många delar blir det inte så farligt, så det ordnar sig nog! ;)

Sånt kan säkert lösa sig. Det som kommer göra att NM känns "fattigt" jämfört med tidigare stora tävlingar, är den fina samvaro man ofta haft på campingen. Att träffa kända och lära känna okända, grilla och ha det trevligt tillsammans. Allt detta försvinner när boendet kommer ske på många olika platser.

Ja, det har du ju rätt i! Det känns mer riktigt om campingen är vid tävlingsbanan... :) Men bäst att ni ger det en chans ändå, det kan ju bli bra! (själv kan jag inte komma dit öht... :p )

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ De flesta här vet ju om min historia, depressioner och ångestproblem sen minst 17 år tillbaka. Har senaste åren ändå haft bra perioder...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 761
Senast: MissFideli
·
Träning Läs Gärna, dock långt: För 6 ½ år sedan var jag med om en svår ridolycka. Det har satt sina spår, och värre blir det ju äldre jag...
Svar
7
· Visningar
1 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka