Boende i GBG (med omnejd) ev. med hund

TeamLundVer

Trådstartare
Sitter minst sagt lite i skiten just nu då vi ska upp till GBG i helgen (mannen ska springa varvet). Planen var att i vanlig ordning följa med kompisen till Kungsbacka (hennes familj) och fira hennes födelsedag denna helg men nu har de fått förhinder.

Så nu står vi där. Inget boende (kan ju iofs ordnas även om det blir svindyrt såhär i efterhand). Det största problemet är dock vår hund (schäfer) som vi hade kunnat ha med oss till Kungsbacka men som vi nu inte vet var vi ska göra av. Har kollat med släkt och vänner för ev. hundpassning här hemma men det råkar ju vara Lundakarnevalen också i helgen så alla som hade kunnat är ju borta hela lördagen..

Det lutar alltså åt att vi antingen måste hitta boende där det funkar att ta med hunden samt lösa det på ngt sätt då vi ska ut och äta efter loppet eller så får jag stanna hemma och passa hund medan mannen åker till GBG själv. Det funkar men det är lite tråkigt när han dessutom är i Stockholm hela denna jobbveckan så jag hade gärna fått se honom lite åtminstone.

Förslag på lösningar mottages tacksamt för jag har helt stopp i hjärnkontoret nu.

Sitter minst sagt lite i skiten just nu då vi ska upp till GBG i helgen (mannen ska springa varvet). Planen var att i vanlig ordning följa med kompisen till Kungsbacka (hennes familj) och fira hennes födelsedag denna helg men nu har de fått förhinder.

Så nu står vi där. Inget boende (kan ju iofs ordnas även om det blir svindyrt såhär i efterhand). Det största problemet är dock vår hund (schäfer) som vi hade kunnat ha med oss till Kungsbacka men som vi nu inte vet var vi ska göra av. Har kollat med släkt och vänner för ev. hundpassning här hemma men det råkar ju vara Lundakarnevalen också i helgen så alla som hade kunnat är ju borta hela lördagen..

Det lutar alltså åt att vi antingen måste hitta boende där det funkar att ta med hunden samt lösa det på ngt sätt då vi ska ut och äta efter loppet eller så får jag stanna hemma och passa hund medan mannen åker till GBG själv. Det funkar men det är lite tråkigt när han dessutom är i Stockholm hela denna jobbveckan så jag hade gärna fått se honom lite åtminstone.

Förslag på lösningar mottages tacksamt för jag har helt stopp i hjärnkontoret nu.
Vad synd att våran hanhund inte är så förtjust i andra hanhundar (eller är eran en tik?). Vi bor bara en liten bit från Kungsbacka.

Både ni och hund kunde annars bo här. Dock är det full rulle här i princip hela tiden :D

Senast ändrad:
Mina bekanta brukar använda ett hundpensionat i Lerum när de är där och inte kan ta med hundarna överallt i Göteborg. Om hunden bor på pensionat kan ni gå ut och äta och hitta ett boende där man inte behöver kunna ha med hund. Hotell Ibis i Lerum har hundrum med, har bott där då jag var på hundkurs en gång.

Vad synd att våran hanhund inte är så förtjust i andra hanhundar (eller är eran en tik?). Vi bor bara en liten bit från Kungsbacka.

Både ni och hund kunde annars bo här. Dock är det full rulle här i princip hela tiden :D

Haha nej det är en tik men ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att ni är så intresserade av att ha henne i närheten av er då hon (enligt instruktörer) har hela alfabetet samt nu efter att ha brutit benet har haft totalvila i 10 veckor. Vi har precis fått börja gå korta promenader. Vi älskar ju henne men hon går även oss på nerverna faktiskt ;)

Men jag tackar så väldigt mycket för erbjudandet. :D

Nu har jag hittat ett hotell som man verkar kunna ha med hunden till (Quality Hotell 11) så isf skulle jag enbart behöva lösa det med ngt hundpensonat eller liknande över lördagen. Förmiddag till kväll. Några förslag?

Sitter och googlar men får mest upp privatpersoner och jag är lite rädd att ngn ska kidnappa vår lilla snutt :o

Hej
Alla eller iaf de flesta Scandihotell har hundrum.
Bodde själv på Scandic i Nordstan med min hund för något år sedan

Hej
Alla eller iaf de flesta Scandihotell har hundrum.
Bodde själv på Scandic i Nordstan med min hund för något år sedan

Problemet är att det inte verkar finnas så många hotell att välja på. Ticket får upp 4st (har presentkort där) Quality Hotell Panorama och 11 är 2 av dem där man verkar kunna ha med sig hund.

Jag hade nog lämnat på pensionat hela helgen. Bor du i Skåne? Finns ett i Harlösa/Löberödstrakten som ska vara mycket seriöst och bra.

Jag hade nog lämnat på pensionat hela helgen. Bor du i Skåne? Finns ett i Harlösa/Löberödstrakten som ska vara mycket seriöst och bra.

Det hade kunnat vara en idé men jag är lite orolig över hur hon skulle reagera om hon är borta från oss (eller andra hon känner) under så pass lång tid. Hon gick på hunddagis ett par månader när hon var yngre men blev oerhört stressad av det (oavsett hur de/vi gjorde) så det avbröt vi i samråd med deras personal. Annars har vi faktiskt ett hundpensionat mindre än 1km bort.

Hon är en riktig liten mysgris (om det bara är vi) som dessutom älskar att åka bil så det är egentligen enbart lördagen som det kan bli problem då jag inte vill lämna henne själv på ett hotellrum. Fredagen kan vi käka på rummet (lär komma upp ganska sent) och på söndagen åker vi ju hem igen.

Jag hade lämnat hunden i bilen när ni käkar då. Under förutsättning att ni kan ställa bilen så att temperaturen är ok och då gärna så att ni ser bilen.
Så kolla upp matställen istället är mitt tips :)

Kort uppdatering :

Valde tillslut att testa pensionatet hemmavid då de bara skulle ha en till hund inne över helgen.

Tyvärr ringde de igår kväll och Loppan är helt förstörd, bara gråter. Vi var redo att åka ifrån gbg där och då men kom fram till att vi inte skulle komma hem förrän mitt i natten.

Så nu har min mor motvilligt gått med på att hämta Loppan ikväll (hade gått lite bättre under dagen även om det inte gick bra) så att hon får vara hos dem över natten. Håller tummarna för att det funkar. Hon har varit hos min mor förr (dagtid) men mors enda hund är inte snäll mot Loppan :-(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 932
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 618
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama