Sv: Boekelo

Spännande för våra ryttare som hoppas på OS-kval nu i helgen:laugh::bump:
Men inga resultat från dagens dressyr.
Någon som vet?
http://www.military-boekelo.nl/

Hur menar du OS-kval....:confused: Det dom presterar i boekelo nu kan dom ju inte komma dragandes med som kval till OS då mästerskapskval skall vara CCI*** innevarande och föregående år. Alltså 2011 eller 2012

Vi får hoppas att det blir KRAV på genomförd 4* hösten 2011 eller våren 2012 för de som åker till OS även om OS-banan är betydligt enklare än VM.

På så sätt kan man ju säga att boekelo är kval på vägen till OS :)

Vi håller tummarna! Jag håller en extra tumme för våran unga ryttare Ludwig på plats, det är alltid roligt när ungdomarna tar plats :banana::banana:

Hur menar du OS-kval....:confused: Det dom presterar i boekelo nu kan dom ju inte komma dragandes med som kval till OS då mästerskapskval skall vara CCI*** innevarande och föregående år. Alltså 2011 eller 2012

Vi får hoppas att det blir KRAV på genomförd 4* hösten 2011 eller våren 2012 för de som åker till OS även om OS-banan är betydligt enklare än VM.

På så sätt kan man ju säga att boekelo är kval på vägen till OS :)

Vi håller tummarna! Jag håller en extra tumme för våran unga ryttare Ludwig på plats, det är alltid roligt när ungdomarna tar plats :banana::banana:

Tack Fio äntligen någon som har någon kunskap om olika klasser, banor mm!! Man blir ju rädd av att läsa vissa kommentarer. Boekelo OS kval?? Då kan jag upplysa om att Boekelo är en av de lättaste 3* banor i Europa, dit tar man unga hästar som gör debut på 3* nivå samt är mycket passande för en ryttare som debuterar på den nivån. Jag håller med, kul att Ludwig fick rida det är han väl värd!! Bara en kommentar gällande OS-banan i London så tror jag inte att den blir lättare än VM, OS ska ju faktiskt vara 4* också även fast det inte har hållt måtten de 2 senaste. Men känner man engelskmännen rätt så kommer det inte att sparas på krutet det blir utslagsgivande. Man får väl hoppas att FB nu skickar ut de här ekipagen till 4* starter nästa år så dom lär sej att tävla på den nivån, inte bara komma runt.

Tack Fio äntligen någon som har någon kunskap om olika klasser, banor mm!! Man blir ju rädd av att läsa vissa kommentarer. Boekelo OS kval?? Då kan jag upplysa om att Boekelo är en av de lättaste 3* banor i Europa, dit tar man unga hästar som gör debut på 3* nivå samt är mycket passande för en ryttare som debuterar på den nivån. Jag håller med, kul att Ludwig fick rida det är han väl värd!! Bara en kommentar gällande OS-banan i London så tror jag inte att den blir lättare än VM, OS ska ju faktiskt vara 4* också även fast det inte har hållt måtten de 2 senaste. Men känner man engelskmännen rätt så kommer det inte att sparas på krutet det blir utslagsgivande. Man får väl hoppas att FB nu skickar ut de här ekipagen till 4* starter nästa år så dom lär sej att tävla på den nivån, inte bara komma runt.

Tack för informationen:grin:

nu startar AN - måtte det gå bra! tack för länken!
härligt att höra kommentatorerna - riktigt kunniga o berättar hur bra som helst :)

Ingen bra svenskhelg blev det, Stackars Therese och Anna som gick omkull och Ludde vars häst inte gick igenom besiktningen, verkligen jättetråkigt när det hade gått så bra förövrigt :( .... Vi får glädjas med Saras 13 placering iallafall :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 450
Senast: Madalitso
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka