Böcker för träning.

Carroo

Trådstartare
Hej!
Kommer snart att ge mig iväg på en resa långt bort från hemmet, en flygning på 13 timmar och då skulle det passa bra med hästböcker vad gäller träning. :) Vad kan ni rekomendera? Vill helst inte köpa eller låna böcker som sedan visar sig vara dåliga på ett eller annat sätt. Söker böcker som beskriver och förklarar på ett bra sätt och som verkligen ger något. Böcker om hoppning, dressyr m.m allt är av intresse. :)

Tack på förhand :D

Sv: Böcker för träning.

kanske boken Ridövningar av Eva Eternell-Hagen kan passa?
Ger lite inspiration till kommande ridpass åtminstone

träna hästen fö rhoppning
strömsholmsmetoden
dressyr med Kyra

är väl några klassiker.

Jag har precis köpt Dressyr med Kyra K och håller på och läser den, tycker den är helt kanon!! :banana:

Mitt tips: "Rid i harmoni med hästen" av Perry Wood. Lysande bok som möjligen kan uppfattas som lite flummig här och var, men som innehåller MYCKET klokt, vettigt och användbart!

En annan bra bok är "Utbildning av den unga hästen" av Jens Fredricson och Ingrid Andersson, dvs. om du är intresserad av ämnet.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama