Vet ej hur/om han är inriden. Han funkade inte på travet något vidare.
Han kan inte några kommandon som t ex galoppfattning vad jag vet
Då föreslår jag att du börjar om från början med honom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet ej hur/om han är inriden. Han funkade inte på travet något vidare.
Han kan inte några kommandon som t ex galoppfattning vad jag vet
Tack för alla era svar! Såå gulliga som vill hjälpa. Är ny på denna sida och glad över att det är så trevlig ton.
Hans riktiga ägare ska komma och försöka hjälpa mig på ridbanan.
Jag ska även försöka att tömköra honom. Dessutom när jag rider trava mycket korta sträckor. Ev bara några steg.
När vi rider ut är ju problemet att ungarna ligger på där bak och vill ha fart
Jag har barn, hund och jobb så problemet är ju tiden att reda ut detta...
Undrar även över detta lite invecklade resonemanget;
I förra stallet var han ensam valack m ston och var "ledare". Han blev mkt stressad då en annan valack kom till gården. Han var helt hysterisk att hålla isär stona och den nya valacken i hagen. Den fick flytta efter några veckor.
Nu står han med sitt gamla sto-kompis i nya stallet och där finns 2andra valacker. Är han rädd att de ska "ta" hans tjej när vi ute och rider? Att han måste hem och kolla läget?
Eller är det för invecklat tänk för en gammal nordsvensk?
Jag tror inte han är sjuk/skadad men han rids ju mer nu än tidigare så det bör jag kolla.
Undrar även över detta lite invecklade resonemanget;
I förra stallet var han ensam valack m ston och var "ledare". Han blev mkt stressad då en annan valack kom till gården. Han var helt hysterisk att hålla isär stona och den nya valacken i hagen. Den fick flytta efter några veckor.
Nu står han med sitt gamla sto-kompis i nya stallet och där finns 2andra valacker. Är han rädd att de ska "ta" hans tjej när vi ute och rider? Att han måste hem och kolla läget?
Eller är det för invecklat tänk för en gammal nordsvensk?