Bobby 896 tillbaka i avel!

Görel

Trådstartare
Moderator
Såg i senaste Ridsport att Bobby ska vara i avel i år :bump:

Någon som träffat avkommor till honom, eller vet om de presterat något?

Ska ta en liten funderare om jag ska ändra årets hingstval :D

Sv: Bobby 896 tillbaka i avel!

Berätta mer, Görel! Gjorde en snabb google-sökning, men hittade inte något av intresse, direkt. Var kommer han att stå?

Enligt notisen (högst upp på sidan 51, handlar egentligen om att De la Gardie blir kvar i Sverige) ska han stå hos Leif Segorp!

Jag undrar varför folk inte betäcker med Bobby och även Tolstoy. Visst, de kanske inte är de vackraste hingstarna men båda har massa placeringar i svår dressyr och representerat Sverige vid flertalet tillfällen och stammarna är ju inte direkt dåliga. Varför?

hanna_shetland skrev:
Jag undrar varför folk inte betäcker med Bobby och även Tolstoy. Visst, de kanske inte är de vackraste hingstarna men båda har massa placeringar i svår dressyr och representerat Sverige vid flertalet tillfällen och stammarna är ju inte direkt dåliga. Varför?

Jag tycker att Tolstoy på bilden av honom som unghingst i Ridsport ser synnerligen tilltalande ut rent typmässigt.

Både Bobby och Tolstoy togs ju ur aveln för några år sedan. Varför vet jag inte, men har undrat över det. Bobby har visst bara betäckt tio ston, medan Tolstoy ändå fått så många avkommor att han blivit A-premierad.

Tycker verkligen att det är synd att stoägarna inte använder/använde dessa prestationshingstar!

Bobby har jag bara sett på tävlingar. Tolstoy såg jag när han godkändes som treåring, och han imponerade på mig! Jag som inte ens tycker om skimlar i vanliga fall ;)

Nej det var det jag menade. De har ju bevisat vad de själva går för på tävlingsbanan.

Tycker också att han såg fin ut i Ridsport medan han ser ganska "tråkig" ut på en del nyare foton.

Ska man gå på det FÅTAL ( OBS ) avkommor JAG mött efter Tolstoy :eek: så förstår jag helt klart varför :angel:
men ska man vara allvarlig så är det väl som vanligt, höpresterande svenska hingstar har inget att hämta i modeavelns sverige... :crazy:

Kan det inte vara så att han går åter till aveln, nu när han är färdigtävlad?
Ulla har väl aldrig varit mycket för att ha hingstarna i full avelsverksamhet, när de har tävlat?
Och då kan det ju tänkas att det bara blir dyrt, att lösa licens varje år, bara för att minna på att de finns?

mvh

hoppsann skrev:
Kan det inte vara så att han går åter till aveln, nu när han är färdigtävlad?
Ulla har väl aldrig varit mycket för att ha hingstarna i full avelsverksamhet, när de har tävlat?
Och då kan det ju tänkas att det bara blir dyrt, att lösa licens varje år, bara för att minna på att de finns?

mvh

Det är så jag gissat att det ligger till.

Synd att inte Tolstoy kom tillbaka till aveln, men han är ju född 1982 så det är väl inte att tänka på.

roslagen skrev:
men ska man vara allvarlig så är det väl som vanligt, höpresterande svenska hingstar har inget att hämta i modeavelns sverige... :crazy:

Det är precis det som jag tycker är så tråkigt!

Det finns bra svenska hingstar också, inte bara utlandsfödda modehingstar! Dom svenska måste bara få chansen med vettiga ston!

Görel kommer du ihåg dem två godkända sönerna till Urbino som exporterades till USA ? Var bara nyfiken på vad dem hette nu igen ?

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Du menar kanske dom som aldrig var godkända i Sverige?

Oskar II u Odette 13812 e O'den och Pehrsson u Viveka e Excellens.
Sen är han morfar till Raswan e Herkules.

Är glad över att Bobby kommer att betäcka igen.

Görel, tycker absolut du ska ta dig en funderare igen.......

Själv tiltalar Bobby mig mer Tolstoy även om jag sett honom en del irl.

Lånar knapp...

Hur stor är förresten risken för att man får en skimmel om man betäcker med Bobby?

Noll om inte mamman är skimmel!

För att bli skimmel måste du ha en förälder som är det.

Ja just det ! Du är en levande uppslagsbok :D

Har du någon aning om vad som hänt med dem over there !

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 858
Senast: Kilauea
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur