Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det finns väldigt många här som bor ensamma i egen fastighet av något slag. Jag hör till dem, har ett halvmodernt hus med rätt litet underhållsbehov, låga driftkostnader och låga kapitalkostnader - det funkar fint (hittills) och är en rätt mild ekonomisk belastning om jag jämför med bekanta som är två om avsevärt mycket dyrare och/eller mer underhållskrävande fastigheter. I praktiken bor jag nog aningen billigare idag än när vi var två om mitt (vårt) förra hus.Jag har alltid trott att man måste vara två för att få det att funka både ekonomiskt och för att lösa allt underhåll.
Varför det?Jag har alltid trott att man måste vara två för att få det att funka både ekonomiskt och för att lösa allt underhåll.
Varför det?
Det jag glömde skriva ovan är -Hur händig behöver man vara? Klarar man sig även om man inte är speciellt händig?
Exakt! Och även om man på ett sätt är "bunden" av saker som man måste eller borde göra, så för mig överväger friheten i att veta att det är JAG, och bara jag, som bestämmer när och hur och varför.
Det är härligt att gå och drömma om planer från allt till en ny plantering till att göra om planlösningen i huset och veta att det är - inom de ekonomiska ramarna förstås - upp till mig vad det ska bli.
Finns det någon här som bor ensam i hus? Eller har egen gård?
Hur funkar det?
Jag har alltid trott att man måste vara två för att få det att funka både ekonomiskt och för att lösa allt underhåll.
Sen är det ju alltid bra med vänner/bekanta/släktingar i olika branscher
Vi har rådfrågat och anlitat halva bekantskapskretsen nu när vi bytte kök och renoverade bokstavligen från grunden. Tjänster och gentjänster.
Alla har ju inte det så förspänt med kontakter såklart men fråga om hjälp kostar ju inget.