Jag köpte en gård som singel och bodde där i drygt 8 år innan nuvarande maken flyttade in. Jag hade dessutom långt till släktingar. Jag skulle påstå att det inte är lika viktigt att vara händig som att ha en förmåga att ta itu med saker. Det mesta löser du, antingen själv eller genom att anlita hantverkare av rätt sort - men du måste själv hela tiden se till att det händer något, och helst ligga steget före. En annan sak är att fundera på vilken nivå du vill att saker ska vara på. Med gård, stort sekelskifteshus, fyra hästar, tränings- och tävlingsambitioner och ett jobb som drar mer tid än heltid och därtill pendling går det inte att ha allt helt perfekt hela tiden. Jag bestämde good enough-nivåer för vissa saker, och hade ett fåtal som jag absolut inte kompromissade med - de prioriterades. På så sätt kunde jag acceptera att trädgården inte var perfekt men ridbanan var välskött, t ex. Nu bor maken och jag ihop på en annan gård, i en annan del av landet - men det känns skönt att veta att jag hanterar det som krävs själv också.