kolblakkur
Trådstartare
Hade ni kunnat tänka er att bo 50 meter från en aktiv järnväg?
Varför/varför inte?
Varför/varför inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Jag hade inte stått ut med ljudet och risken för husdjur och barn.
Hade ni kunnat tänka er att bo 50 meter från en aktiv järnväg?
Varför/varför inte?
Beror på vad du menarr med aktiv för det är stor skillnad mellan olika banor. Södra Stambanan hade jag inte velat bo bredvid. Däremot finns det ex en bana mellan Älmhult och Olofström som är aktiv men med betydligt mindre trafik.Hade ni kunnat tänka er att bo 50 meter från en aktiv järnväg?
Varför/varför inte?
beror helt på hur det ser ut. Jag bor säkert 30 meter från järnvägen och det går väldig många tåg här varje dag/natt. Men vi har inglasade balkonger och bra dämpande fönster så har man allt stängt så tänker jag över huvudtaget inte på tågen längre, kan gå flera dagar utan att jag ens tänkt på att något tåg åkt förbi. På sommaren om man vill ha öppet så låter det ju såklart men jag har bott här flera år och det är som att min hjärna sorterar bort det ljudet. Min kille har bott här i 1 år och nu hör inte han tågen längre heller, så det är ju något man vänjer sig vid.Hade ni kunnat tänka er att bo 50 meter från en aktiv järnväg?
Varför/varför inte?
Bor du i NybyNär jag var ung bodde jag väldigt nära järnvägen, lilla tomten gränsade till banvallen men då brydde jag mig inte så mycket. Man hörde ju bara när tåget inte kom vid 24.00 tiden. .
Nu skulle jag inte stå ut. Nu bor jag nära både E4 och Bärbyleden men de har lyckats få bort bullret på nåt vis, eller så börjar jag bli döv för jag hör inte syrsorna längre.
Vad de gäller hästar så hade jag min ganska nära järnvägen i 12 år men inte en enda gång hade vi några hästar på spåret, tack och lov.