blup och tdb kopplingen

cirkus

Trådstartare
Varför är inte alla hästar kopplade till rdb via blup ? Är det någon som vet hur urvalet gått till ? Min häst som har tävlat en hel del har ingen koppling alls, sedan finns det hästar som endast har en koppling men inga resultat - det kan jag förstå. Men ingen koppling alls ? Är det ngt fel som gör att jag borde ta kontakt med ASVH och få detta tillrättat eller kommer det att lösa sig av sig självt ?
 
Sv: blup och tdb kopplingen

Känns som att det kanske kan vara som med allt annat på den sidan att det uppdateras efter hand som de lägger till det till hästar. Ungefär som med SWB-bokstäverna efter namnet som verkar ta lång tid att få till på alla som ska ha det.
 
Sv: blup och tdb kopplingen

De tävlingsresultat som står med på blup.se är från 2010 och framåt. Alltså där man kan läsa datum, tävlingsplats/klass, poäng, plats, resultat.
 
Sv: blup och tdb kopplingen

Känns som att det kanske kan vara som med allt annat på den sidan att det uppdateras efter hand som de lägger till det till hästar. Ungefär som med SWB-bokstäverna efter namnet som verkar ta lång tid att få till på alla som ska ha det.

Skall dom verkligen ha det? För det försvann för min häst när jag löste licensen. Innan hette den xxxx SWB i TDB och när jag beställde licens via TDB försvann SWB prefixet automatiskt.
 
Sv: blup och tdb kopplingen

De tävlingsresultat som står med på blup.se är från 2010 och framåt. Alltså där man kan läsa datum, tävlingsplats/klass, poäng, plats, resultat.

Jag undrar vart dom hämtar in infon från? För i blup kommer det med klasser du har strykit dig ifrån, de klasserna är ju inte med i resultaten som finns i TDB?
 
Sv: blup och tdb kopplingen

Något är väldigt knepigt med tdb kopplingen, satt och kollade på en unghäst igår som hade tdb resultat med på blup det vara bara det att hästen fanns inte med på en enda av resultatlistorna som poppade upp som att den hade tävlingsresultat från ???
Såg även på någon som hade en tdb koppling (som för övrigt aldrig laddade fram utan bara stod och tuggade att på den hästen kunde man inte längre se den gamla kolumnen med tävlingsresultat. Så istället för en förbättring så är det ju tvärtom en försämring när man inte längre kan se ens de gamla resultaten. Har för övrigt inte tdb koppling på någon av mina varken yngre eller äldre, men man kanske skall vara lika glad för det så länge de inte har fått ordning på det så att det funkar
 
Sv: blup och tdb kopplingen

Och jag har sett att hästar som har tävlingslicens inte ens har någon snurra, alltså länk till tdb, medan en tvååring har det:confused:

Har också sett ett sto som har felkoppling, det står att hon startat flera gånger mellan mars och juni i år fast jag vet att hon är dräktig, och dessutom finns hon förstås inte i resultatlistan när man klickar på länken. Anmälde det typ första dagen kopplingen fanns men inget har ändrats och nya resultat har lagts in.
 
Sv: blup och tdb kopplingen

Är fel på min häst oxå. Kommer upp klasser och placeringar på tävlingar vi inte ens har varit med i.

Kontaktade dem och fick det här tel.nr och mailadressen för att rätta till felet: 0220-456 00
kansliet@ridsport.se
 
Sv: blup och tdb kopplingen

Är nog vääääldigt mycket barnsjukdomar i kopplingen till blup. På min häst står också klasser med som vi varit strukna ifrån. Det som stör mig mest är dock när det bara står och tuggar och inget resultat laddas fram:(. Tror dock att det kommer att bli riktigt bra sen när glitcharna fixas!
 
Sv: blup och tdb kopplingen

Nu vet jag varför det är fel på min häst då jag ringde kansliet om det.

I vårt fall så har det blivit fel vid uppladdningen av resultaten då klasserna från 2 dagar hetat samma sak, 1,2 och 3. Då har alla som ridit i klass 1 hamnat i klass 1. Både då lördag+söndag.
På arrangörens hemsida är det rätt. Sen när resultaten lagts till hos tdb har inte tdb kunnat skilja på klass 1 lördag och klass 1 söndag.
 
Sv: blup och tdb kopplingen

tack jerseyko !
Jag mailade i förrgår och idag är det fixat !
 
Sv: blup och tdb kopplingen

tack jerseyko !
Jag mailade i förrgår och idag är det fixat !
Bump bump!

Du, den väldigt aktiva och pålästa Cirkus :d:heart
Om där är massa gamla resultat på online.equipe som inte finns på TDB och blup, hur gör man då?
Hästen finns dessutom två gånger i TDB och alla resultat syns inte på blup. :wtf::turd:
 
Bump bump!

Du, den väldigt aktiva och pålästa Cirkus :d:heart
Om där är massa gamla resultat på online.equipe som inte finns på TDB och blup, hur gör man då?
Hästen finns dessutom två gånger i TDB och alla resultat syns inte på blup. :wtf::turd:

Gaah - ingen aning egentligen, men jag kan gissa. Det är jättedumt när hästen finns två gånger i tdb - en kvalificerad gissning är att varje häst bara kan kopplas en gång från blup till tdb (en 1:1 entitet i databasvärlden som jag rör mig i) och då är det liksom kört att få in resultat till blup från "bägge" instanserna av hästen i tdb.
 
Gaah - ingen aning egentligen, men jag kan gissa. Det är jättedumt när hästen finns två gånger i tdb - en kvalificerad gissning är att varje häst bara kan kopplas en gång från blup till tdb (en 1:1 entitet i databasvärlden som jag rör mig i) och då är det liksom kört att få in resultat till blup från "bägge" instanserna av hästen i tdb.
Tack :)
Det rör sig endast om en tävling så det kan kanske kvitta.
Det jag är mer nyfiken på är resultaten som inte är med på TDB och Blup men på online.equipe. Där är bara två tävlingsresultat som syns på alla tre ställen. Kan man inte synka? :d
 
Jag antar att det går regelbundna körningar från först online.equipe till tdb och sen från tdb till blup. Det verkar vara viss tidsförkjutning emellan. Ibland så gör man större datainsamlingar från lägre bak i tiden också från tdb till blup.

Sen minns jag inte om alla tävlingar kommer med i blup eller om det bara är från regional och uppåt.
 
Ni måste skilja på equipe och tdb. Equipe är bara ett verktyg som hjälper klubbarna att administrera tävlingarna. Tdb är svtf tävlingsdatabas. Resultaten registreras på tdb när klubbarna rapporterat in resultaten. Det görs inga körningar mellan equipe och tdb. Det är klubbarna som laddar ner info från tdb innan tävling och efter tävling rapporterar in resultaten.
Kopplingen mellan blup och tdb är jag inte insatt i alls.
 
Ni måste skilja på equipe och tdb. Equipe är bara ett verktyg som hjälper klubbarna att administrera tävlingarna. Tdb är svtf tävlingsdatabas. Resultaten registreras på tdb när klubbarna rapporterat in resultaten. Det görs inga körningar mellan equipe och tdb. Det är klubbarna som laddar ner info från tdb innan tävling och efter tävling rapporterar in resultaten.
Kopplingen mellan blup och tdb är jag inte insatt i alls.

Tdb administreras av equipe och hänger definitivt ihop! Det är ju ifrån Tdb du får upp startlistorna på equipe online! Eller det kanske var så du menade?

Blup administreras oxå av equipe och direktkopplas dit via tdb
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 982
Senast: Snurrfian
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Fideli
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 631
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp