Blue Hors Rush Hour

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cesar
  • Startdatum Startdatum
C

Cesar

Hej,

Någon som känner till ngt om denna hingst? Vilka poäng har han fått. Har bara lyckat hitta 9,5 på galoppen och 9,5 av testryttarna. Ngn som vet? Ngn som sett honom live? Har han lämnat några avkommor än?

Tacksam för svar!!:bow:

Sv: Blue Hors Rush Hour

Han fick:

Temperament 9,0
Skritt 8,31
Trav 8,31
Galopp 8,56
Ridbarhet 8,8
Hoppning 8,0

Tack så mycket! Det var snabbt. Du vet inget övrigt om honom? Inte sett honom?

Jag har sett honom, han är OTROLIGT FIN!!!

Berätta mer! vad tyckte du? hur rörde han sig? reds han? osv. Berätta allt!!:bow:

Är också nyfiken på poäng på ben...men kan inte hitta det...

Berätta mer! vad tyckte du? hur rörde han sig? reds han? osv. Berätta allt!!:bow:

Jag tyckte att han var otroligt fin, han reds vid tillfället eftersom jag var på Blue Hors och tittade... rörde sig fantastiskt, fint utbildad av andreas, finns inte så mkt meratt säga mer änm att det var en fröjd att se på !!!:love: hehe...

Jag tyckte att han var otroligt fin, han reds vid tillfället eftersom jag var på Blue Hors och tittade... rörde sig fantastiskt, fint utbildad av andreas, finns inte så mkt meratt säga mer änm att det var en fröjd att se på !!!:love: hehe...

han verkar urläcker,men vill ändå veta hur hans exteriör blivit bedömd,framförallt benen!!!Är han så gracil som han ser ut?

/b

Jag har en gång hittat siffrorna på honom...och tror att det var på Danskt varmblods hemsida som jag nu inte kan hitta adressen till.

Om jag inte minns fel fick han 7:or på både fram- och bakben...

Vi har bestämt oss för att betäcka vårt fyraårssto med honom.
Tanken var att inte betäcka henne igen...men eftersom vi förlorade hennes föl i år vill vi prova igen.

Hon själv har en bror född -06 e. Rubin Royal som verkligen är jättefin och där RR tydligt typat honom. Så vi hoppas att det är så att blodslinjerna passar bra ihop.

Jag har en gång hittat siffrorna på honom...och tror att det var på Danskt varmblods hemsida som jag nu inte kan hitta adressen till.

Om jag inte minns fel fick han 7:or på både fram- och bakben...

Vi har bestämt oss för att betäcka vårt fyraårssto med honom.
Tanken var att inte betäcka henne igen...men eftersom vi förlorade hennes föl i år vill vi prova igen.

Hon själv har en bror född -06 e. Rubin Royal som verkligen är jättefin och där RR tydligt typat honom. Så vi hoppas att det är så att blodslinjerna passar bra ihop.

Vi vill ha fakta,ngr kommentarer till 7 7?

/b

Hej,

ja 7-7 låter ju inte så kul..

sett DVD från blue hors nu på honom. SEr jätte fin ut. Är lite "springig" i traven i början men precis när hans filmsnutt är över rör han sig jätte fint...ska leta på dansk varmblods sida efter mer info om benen...på gränsbos sida står det att han hade 9,5 på galoppen och 9,5 på ridbarhet...

Detta hittade jag på dansk varmblods hemsida. Om man ser på poängen har det ju hänt en hel del från 2005 till 2007.

Avlsgodkendt: 13.03.2005, Stangmål: 170, Født: 24.03.2002
KÅRING: Passende stor hingst af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, velformet, passende lang hals. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. Lidt stram lænd. Velformet, passende langt kryds. Lemmerne jævnt føre og tørre, fransk for og rette haser bag. Uens hove for, velformede hove bag. Bevægelsen særdeles god i skridt og galop, særdeles god i trav.
Type: 9, hoved/hals: 9, skuld./mank.: 8, ol./bagp.: 7, forl.: 6, bagl.: 6, skridt: 7, trav: 8, galop: 7, helhed: 8
Løsspringning teknik: 5, Kapacitet: 5

Bestået 30 dages test Schlieckau 2006 med karakterene: Opførsel: 9,0 - Trav: 8,31 - Galop: 8,56 - Skridt: 8,31 - Ridelighed: 8,88 - Springanlæg: 8,19.

Avlsgodkendt: 11.03.2007, Stangmål: 172, Født: 24.03.2002
KÅRING: Passende stor hingst af fremragende type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, velformet, passende lang hals. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. God overlinie. Velformet, passende langt kryds. Lemmerne jævnt føre og tørre, fransk og
uens hove for, rette haser. Velformede hove bag. Bevægelsen særdeles god i skridt og trav. Særdeles god og rummelig i galop. Dressurfløj i holdet for 5-års og ældre hingste.
Type: 9, hoved/hals: 9, skuld./mank.: 8, ol./bagp.: 8, forl.: 7, bagl.: 7, skridt: 8, trav: 8, galop: 9, helhed: 9

Karakter fra Unghestechampionat 2007. Gangarter med egen rytter: 890,0 Testrytter: 925,0 Total 904,0

Detta hittade jag på dansk varmblods hemsida. Om man ser på poängen har det ju hänt en hel del från 2005 till 2007.

Avlsgodkendt: 13.03.2005, Stangmål: 170, Født: 24.03.2002
KÅRING: Passende stor hingst af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, velformet, passende lang hals. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. Lidt stram lænd. Velformet, passende langt kryds. Lemmerne jævnt føre og tørre, fransk for og rette haser bag. Uens hove for, velformede hove bag. Bevægelsen særdeles god i skridt og galop, særdeles god i trav.
Type: 9, hoved/hals: 9, skuld./mank.: 8, ol./bagp.: 7, forl.: 6, bagl.: 6, skridt: 7, trav: 8, galop: 7, helhed: 8
Løsspringning teknik: 5, Kapacitet: 5

Bestået 30 dages test Schlieckau 2006 med karakterene: Opførsel: 9,0 - Trav: 8,31 - Galop: 8,56 - Skridt: 8,31 - Ridelighed: 8,88 - Springanlæg: 8,19.

Avlsgodkendt: 11.03.2007, Stangmål: 172, Født: 24.03.2002
KÅRING: Passende stor hingst af fremragende type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, velformet, passende lang hals. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. God overlinie. Velformet, passende langt kryds. Lemmerne jævnt føre og tørre, fransk og
uens hove for, rette haser. Velformede hove bag. Bevægelsen særdeles god i skridt og trav. Særdeles god og rummelig i galop. Dressurfløj i holdet for 5-års og ældre hingste.
Type: 9, hoved/hals: 9, skuld./mank.: 8, ol./bagp.: 8, forl.: 7, bagl.: 7, skridt: 8, trav: 8, galop: 9, helhed: 9

Karakter fra Unghestechampionat 2007. Gangarter med egen rytter: 890,0 Testrytter: 925,0 Total 904,0

han hade alltså 6 6 på benen i Tyskland och 7 7 1 år senare i Danmark.Gick han igenom i Tyskland?

/b

Men...vad jag kan se är det väl två år mellan bedömningarna och inte ett????

Jo jag läste att han gått 30-dagarstest 2006 men bland de siffror som anges från det testet framgår ingenting om extremiteterna.

Poängen på benstället är från 2005 respektive 2007.

Om han blev godkänd i Tyskland eller ej kan jag inte svara på. Han blev enligt BH hemsida nr 2 av 27 hingstar och då utgår jag ifrån att han blev godkänd....men det kanske är helt felaktigt.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 776
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 315
Senast: Masse
·
R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 966
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 864
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka