Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Varför har du det pissigt och blött i boxen?? Där ska det ju vara torrt och fräscht.. Inget djur mår väl bra av att bo i sitt eget piss! Bor du så? Varför gör hästen det?
Det känns väl som basic kunskap, det finns ingenting i trådskaparens inlägg som menar att det gäller varken henne eller hennes häst. Så vi kan väl lugna oss med anklagelserna...
Om vi bortser fr det olämpliga med det blöta så svarar jag så här:
- Att stå stilla i en box kan ge upphov till gallor somförsvinner vid rörelse.
- Att stå på djupt (torrt eller blött) underlag kan också ge upphov till gallor.
Om det blir gallor av dessa orsaker kan man tex skritta bort dem på hårt underlag. Är inte ovanligt när man är på tävling med uppstallning och hästarna är ovana att stå så mycket i box.
min häst har piss i boxen och blött spån runt vattenhink och vattenkopp då hon doppar höet och dreglar runt vatten i halva boxen Sen när jag mockat boxen är den torr!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.